• Demokratiåtfolket

SD rasar i SCBs stora opinionsundersökning

De stora nyheterna i SCBs stora opinionsundersökning är att man ser en mycket tydlig Ulf-effekt och att SD rasar.

Jag misstänkte att förr eller senare skulle väljare tröttna på SD men varför tror ni att tappet kommer just nu? Är det mer att de ser M som ett bättre och mer seriöst alternativ med Ulf Kristersson eller är det för att de har börjat inse vilken låg nivå SD håller som parti? Eller något helt annat kanske?

• Svar på tråden SD rasar i SCBs stora opinionsundersökning
  • Carambolan

Bostadsbubblan seglade upp som ett större hot på horisonen än vad flyktingströmmarna är.

• Demokratiåtfolket
    Carambolan skrev 2017-12-05 11:56:45 följande:

Bostadsbubblan seglade upp som ett större hot på horisonen än vad flyktingströmmarna är.

Jag trodde att SD skulle gynnas av en bostadsbubbla. Min teori va att svenskar som får se värdet på sitt hus (och allt annat inbakat däri som t.ex. bilar) sjunka skulle ansluta sig till den skaran av missnöjda medborgare som röstar på SD för att de får se just sin ekonomiska status bli sämre. Men det kanske inte är så? Det kanske är så att de istället går till partier som de anser har en bättre bostadspolitik. 

Bostadsbubblan är ju mycket större än så. Hela vår ekonomi är pådriven av finansiella stimulanser och den dramatiska ökningen av priserna på bostäder. Men ja, det är ett annat ämne :) 
  • KillBill

SDs tapp är dagens bästa nyhet!

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Aniiee

det var väl SD-bubblan som sprack.... Oskyldig

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden SD rasar i SCBs stora opinionsundersökning