Anonym (chockad) skrev 2018-01-19 15:47:16 följande:
Om det inte är mitt fel, vems fel är det då? Om jag är 1 av 10 tjejer som skulle hamna i denna sits menar jag. Det är ju inte han som tar besluten åt mig?
Jag ska iallafall ut ikväll, betyder det att jag vill gå på efterfest till 5 på morgonen så gör jag det, sen får han tycka vad han vill. Vi ska ju ändå flytta isär. Jag spelar inget spel men jag är väldigt nyfiken på hans reaktion, om han kan ta det bra.
Så klart har du ju eget ansvar, och frågan är inte lätt besvarad. Den typ av person du verkar vara är lätta offer för den typ av person han verkar vara, när de två typerna möts slutar det sällan bra, men den som gör fel är han. Din reaktion på hans handlingar är inte bra för dig. Men jag vill ändå inte prata om att det skulle vara ditt fel, för du är ganska uppenbart manipulerad.
På ett sätt förstår jag dig, du vill "provocera" fram en reaktion genom att göra något som du vet att han tidigare hade satt sig emot. Om han fattat något sista månaden så kommer han ju inte klandra eller anklaga dig för något och inte heller börja diskutera saken när du kommer hem, utan snarare prata om det dagen efter och uttrycka sig moget (för man får ha åsikter om att ens partner är ute halva natten, det är hur man framför det och varför som skiljer sig mellan olika människor).
Om han istället blir arg, beskyller dig för saker, bråkar och använder nedlåtande tillmälen eller blir fysisk så har du ju det svart på vitt att din känsla att ni behöver bryta upp stämmer.
I ditt läge hade jag nog varit försiktig, för din kille är inte att lita på, det har han bevisat.
På vilket sätt menar du att du inte spelar ett spel, skulle det du gör i kväll kunna ses så tycker du?