• Vargaflickan

    Ridning och piercing

    Det är som så att jag ska börja rida om en dryg vecka, och har fått rådet av min piercare att använda mitt läkesmycke och tejpa det eftersom att det kan dra ihop sig väldigt fort om jag skulle ta ur smycket, ens en timme. Menas det vanlig tejp när man säger "tejpa" ? Det gäller en vanlig liten näsvingepiercing.

  • Svar på tråden Ridning och piercing
  • Anonym (möjligt)

    Låter som det ja, kan inte tänka mig att det skulle vara någon "specialtejp" för just sånt. Och om den är läkt så behöver man nog inte tänka på att det skulle vara "smutsigt".

  • Morkullan

    Trodde först du hade en piercing i underlivet- men sen skrev du att det är i näsvingen den sitter. Jag förstår faktiskt inte varför du alls ska ta ut en piercing som sitter i näsan för att du ska rida. Jag har ridit hela mitt liv och det funkar bra med piercing i näsan.

    Om du ändå är rädd att fastna med piercingen nånstans eller få in smuts om piercingen är ny/inte är läkt ännu, så är det medicinsk tejp som du köper på apoteket du ska använda.

    Hoppas du får kul på hästryggen! Lycka till

  • Vargaflickan
    Morkullan skrev 2017-12-06 14:53:50 följande:

    Trodde först du hade en piercing i underlivet- men sen skrev du att det är i näsvingen den sitter. Jag förstår faktiskt inte varför du alls ska ta ut en piercing som sitter i näsan för att du ska rida. Jag har ridit hela mitt liv och det funkar bra med piercing i näsan.

    Om du ändå är rädd att fastna med piercingen nånstans eller få in smuts om piercingen är ny/inte är läkt ännu, så är det medicinsk tejp som du köper på apoteket du ska använda.

    Hoppas du får kul på hästryggen! Lycka till


    Det var lite det jag trodde, tack! Skrattande Anledningen till det är att jag inte är världens bästa ryttare (har gjort flera års uppehåll från hästryggen) och även om jag inte ramlat av på väldigt länge så är jag en ganska klantig person och vill inte ta någon onödig risk med att fastna i något och få hela näsan uppsliten, men kul att det funkar utan problem för dig Glad
Svar på tråden Ridning och piercing