• Annita

pojkvän som gör slut hela tiden?!

Väldigt oattraktivt att bete sig så. Elakt, otrevligt, omoget,egoistiskt, oschysst... skulle kunna komma på massor av fler ord.

Ställ dig frågan: har jag någon framtid ihop med honom? Och hur skulle den framtiden i så fall se ut?!

• Annita

Och akta dig för att bli beroende av "trösten" han ger när han ångrar sig! Jag har tidigare varit i ett ganska stormigt förhållande, och lättnaden när bråket var över gav en sorts tillfredsställelse som jag så här i efterhand kan se var osund.

• Annita
    Ki1 skrev 2017-12-07 00:09:06 följande:

Ska jag bara ignorera när han hör av sig? För nu hörde han av sig o skrev nu e de kört mellan oss. Som att han vill ha min uppmärksamhet bara. Varför skriver han massa sånt om han ändå inte vill?

Ja ignorera honom! Vill han att du bönar och ber eller vill han bara vara dum?

Om du svarar är det ju risk att konflikten bara eskalerar. Stäng av telefonen om du fixar det. Han går ju inte att prata med ändå, inte på något vettigt sätt.

Det där att han fortsätter skylla på dig fast han kommer tillbaka är ett väldigt fult sätt att manipulera dig. Han tar dig inte på allvar, respekterar dig inte. Du är verkligen värd bättre!
  • Annita
    Ki1 skrev 2017-12-07 12:53:19 följande:

Tack så mycket för alla råd! Ska göra mitt bästa att inte svara honom. Kommer nog va väldigt svårt för har gått igenom detta ett antal gånger då det är en vana av honom att göra så, men som sagt alltid gått tillbaka honom.

Hur går det TS? Håller tummarna för dig!
Svar på tråden pojkvän som gör slut hela tiden?!