Fira jul med sitt ex
Julens härlighet i sig tradition, ett upprepande vars kärna är att göra det man gjort förrut. Många gillar att hålla kvar. När är det dags att blicka frammåt? Jag skulle önska att min kära, när han valt att gå in i en ny relation med mig också valde att dela julen med mi, en dör hans vuxna barn kan vara en del. En jul där vi skapar ett vi och våra minnen. Jag är nu 48 år barnlös och och min kära 52 med två söner 26 och 28 år. Han är nära vän med sin före detta fru som han valde att separera ifrån för 9 år sedan. Vi har varit ett par i 4. Jul, påsk och barnen födelsedagar flyttar tidigare frun, de vuxna pojkarna och en flickvän in hos honom och de lever ihop som familj. Läser ut av olika trådar i nätforum att vuxna söner döttrar finner detta bra och naturligt med gemensamma högtider. Med mitt inlägg vill jag visa på att det inte nödvändigtvis är så bra. För mig har det varit problematiskt och hur mycket jag än älskade denna man från starten har det upplevts så sårande att relationen till honom svalnar. Det framkallar känslor av utanförskap till den som jag önskar ska vara min närmaste. Som en vuxen människa hindrar jag inte en annan vuxen att möta och umgås med dem han vill men berättar vad hans och före detta fruns väl gör med mig. Jag tror att om man göra såhär, bor ihop under högtiderna hindrar man den nya relationens växt och blomning. Släpp mig/ oss in... Jag önskar att föräldrar och vuxna barn hade generositeten att visa de "nya" den respekten.