• Anonym (Snart mamma)

Vad tycker ni om namnet Victor?

Jag och min man är inte överens... Vi ska få vår första son nu i januari men namnen känns hopplöst. Jag tycker om Victor eller Harry vad tycker ni? Vad är finast? Kan man heta Victor? Eller är det 90-tal över det hela?

Min man vill ha Levis eller valentin

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Victor?
  • Anonym (Klingklang)

Oj, ni hade väldigt olika smak på namn! Detsamma gällde mig och min sambo men det löste sig när barnet väl var ute.

Personligen gillar jag mer dina förslag men då hellre Harry än Victor.

Har dock aldrig riktigt förstått mig på "namnfrågartrådar", iallafall inte om man är oense med sin partner. Det är ju ändå ni två som måste kompromissa er fram till ett förslag som båda tycker om! Det löser sig nog ska ni se!

• Anonym (Viktor)

Mycket fint namn och gångbart namn även om jag föredrar min egen stavning med "k". Vad spelar det för roll om det känns "90-tal", skulle det vara negativt?

• taquine

Tycker Victor är ett helt ok namn , men för att vara ärlig ganska tråkigt, lite som med Oscar, absolut inte fult men ganska trist. Och många ungar döptes ju till Victor på 90-talet så klart det blir 90-talsnamn;)

Valentin tyckte jag var fint, och inte så vanligt heller.

Goodness me
  • Anonym (Nina)

Tycker eg. inte om Victor, det känns bara så tråkigt. Som taquine säger, inte fult men trist. Valentin tycker jag mycket bättre om.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Victor?