• mickaa

Behöver tips o stöd

Hej

Har en underbar tjek på 4,5 månader. Hon har alltid sovit med tutten i mun hela nätterna. O jag har aldrig kunnat lägga henne ner efter sövning ovs dag el kväll, för då vaknar hon o letar tutt. Såklarr blir jag låst hela dagarn o måste alltisalltid lägga mog när gon ska sovaman för natten. Går inte ens att smita upp när hon.somnat in. Sövning sker på en pilatesboll ammndes. Alltid samma även på dagen. Mitt bekymmer är att jag vill få henne att kunna sova själv. Alltså jag kan gärna söva henne i famnen. Hon är såååbetald beroende av närhet. Inte aå konstigt då hon hade kolik i tre månadee o då var de bara attatt bära o bära o vagga. Såklart van med det.

Tog upp dett med bvc då jag är rädd att gon aldrig kommer känna sig trygg på annat vis. Hon sa att kolikbarn har svårare för att Slappna av själva och oftast måste man lära bebis att somna själv. Hon tyckte ci skulle lägga henne i sängen när hon e trött o sitta el ligga breve o hålla en hand på henne så hon vet att vi är där, hon sa att de kommee vara protester o då kunde ci ta upp o krama om o säga godnatt o lägga ner igen. Om o om o om. Efter ett par nätter brukar de ge med sig.

Jag drar mig väldigt då jag vet att hon kommer vara sååå arg o ledsen o de känns inte alls kul.

Tänkte att jag behöver råd från er med erfarenhet av bebis med kolik sen tidigare o hur de har gått sen. O ee som har haft el har snuttande ungar som vill snutta så fort den ska sova el sovee. Hur gjorde ni?

Flöt de på av sig själv.till slut? El fick ni "träna" bebisen

För tillfället känner jag att hon e för liten för det men för framtiden tänker jag?

• Svar på tråden Behöver tips o stöd
  • Meriall

Ta reda på vad det är som är viktigast för att hon ska somna. Är det tryggheten med maten i munnen - napp eller pumpa i flaska. Är det gungandet på bollen så testa babygunga eller vagga/vagn som dras över tröskel. Är det värmen och närvaron av dig så vira en filt om henne som luktar som dig (som du haft under kläder/i sängen) och söv så och lägg sedan ner henne med filten fortfarande runt om och sitt med handen på en stund. Kan också vara värt att prova "white noise" tex en vattenkran på med ganska hög volym eller så finns det på youtube. Det låter som ljudet i magen och kan vara sövande. Eller en kombination. 

Svar på tråden Behöver tips o stöd