Relation och att få barn
Så han roar sig medan du får axla hela ansvaret som förälder?
Visst att han gillar att spela, men precis som du måste ert barn gå före allt,före vänner, före egna hobbys och intressen.
Tack för att du tar upp detta, jag håller med. Det är så sjukt otryggt ( alltså oattraktivt) att en vuxen person prioriterar sitt singelliv före sin partner, som behöver engagemang,som behöver att båda satsar 100%
och är föräldrar helhjärtat.
Jag har inga barn än men min partner trots att han har stor hobby för spel försummar mig inte för en sekund han tar sitt ansvar han avlastar mig han stöttar mig han tar mig och oss före sig själv och ska han iväg till kompisar ser han alltid till att han gjort det bra för mig först. Han är helhjärtad och jag vet att har vi ett barn kommer han aldrig lägga på mig att jag ska sköta barnet själv han kommer uppoffra sina hobbies och vänner han är medveten om konsekvenserna när man bildar familj. Skulle han må dåligt däremot kan han fly in i spel och åka iväg så det är ju bara en indikation att VI har sprickor i relationen vimåste lägga tid på att reparera. Men hans intresse är mitt välbefinnande och såklart vår framtida familjs välbefinnande. Det känns tryggt. Därför har jag stark attraktion för han fortfarande. Ansvarstagande partner är kopplat till trygghet och ju mer trygg man känner sig desto starkare attraktion.
Läs detta för din partner, mitt inlägg, se om han fattat vad det innebär att faktiskt satsa på en relation och en familj.