Inlägg från: Anonym (Herpes både mun och kön) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herpes både mun och kön)

Min sambos herpes skorpa försvinner aldrig?

Hej!

Jag har också herpes, både på läppen och i underlivet. ( hatar att ha det). Läppen har jag haft sedan jag var barn. Underlivet fick jag det i ( vad jag vet) för 2 år sedan, fick typ2. Jah försöker tänka på kosten, sömmen och äter inte mat som kan trigga, som exempelvis choklad, nötter, kaffe. Äter vitamintillskott såsom b-vitamin, multi, l-lysin som ärmen essentiell aminosyra som kroppen själv inte kan producera. Jag har inte haft så många utbrott där nere, peppar, peppar, men jag lever med en konstant oro som går upp och ned. Tittar varje dag i underlivet med spegel så allt ser ok ut. ( vet att det inte låter klokt). Min pojkvän/ nästan sambo vet inte om att jag har det i underlivet. Vi träffades efter jag haft det. Handhar aldrig fått symtom. Jag vet inte vem som smittade mig, men bara att leva med detta. Har alltid valaciklovir nära tillhands om jag skulle känna att ett utbrott är på G.

Hade mycket hellre fått tex klamydia eller liknande som man faktiskt blir av med än detta lömska jävla virus, ( även om det är ofarligt , dock ej vid förlossning). Inte alls lätt att prata om med vem som helst och så. 2 av mina vänner har också herpes, fast den ena har typ 1 i underlivet och endast haft ett utbrott som var helt vidrigt. Men typ 1 i underlivet brukar inte komma tillbaka. Typ 2 som jag har där nere är mer aggressivt. Vågar knappt åka på solsemester längre eftersom som är en triggar. Innan kunde jag sola massor( inget att eftersträva dock). Vet någon här om ett vaccin för reda smittade är på väg? Skulle vara så skönt att döda detta virus en gång för alla, men det är väl en ouppnåelig dröm. Skönt att skriva av sig här dock. Vet att man inte är ensam, men ibland känns det så. Livet är inte rättvist. Känner mig så äcklig:(.

Jag är annars en person som har ett stort renlighetsbehov och att bära på både. Typ1 och typ2 herpesvirus gör mig olycklig. Så fort jag känner något äe på g så blir jag helt låg.

I skrivandes stund befinner jag mig utomlands, ska försöka fånga dagen och göra den till det bästa.

Hej!

Jag har också herpes, både på läppen och i underlivet. ( hatar att ha det). Läppen har jag haft sedan jag var barn. Underlivet fick jag det i ( vad jag vet) för 2 år sedan, fick typ2. Jah försöker tänka på kosten, sömmen och äter inte mat som kan trigga, som exempelvis choklad, nötter, kaffe. Äter vitamintillskott såsom b-vitamin, multi, l-lysin som ärmen essentiell aminosyra som kroppen själv inte kan producera. Jag har inte haft så många utbrott där nere, peppar, peppar, men jag lever med en konstant oro som går upp och ned. Tittar varje dag i underlivet med spegel så allt ser ok ut. ( vet att det inte låter klokt). Min pojkvän/ nästan sambo vet inte om att jag har det i underlivet. Vi träffades efter jag haft det. Handhar aldrig fått symtom. Jag vet inte vem som smittade mig, men bara att leva med detta. Har alltid valaciklovir nära tillhands om jag skulle känna att ett utbrott är på G.

Hade mycket hellre fått tex klamydia eller liknande som man faktiskt blir av med än detta lömska jävla virus, ( även om det är ofarligt , dock ej vid förlossning). Inte alls lätt att prata om med vem som helst och så. 2 av mina vänner har också herpes, fast den ena har typ 1 i underlivet och endast haft ett utbrott som var helt vidrigt. Men typ 1 i underlivet brukar inte komma tillbaka. Typ 2 som jag har där nere är mer aggressivt. Vågar knappt åka på solsemester längre eftersom som är en triggar. Innan kunde jag sola massor( inget att eftersträva dock). Vet någon här om ett vaccin för reda smittade är på väg? Skulle vara så skönt att döda detta virus en gång för alla, men det är väl en ouppnåelig dröm. Skönt att skriva av sig här dock. Vet att man inte är ensam, men ibland känns det så. Livet är inte rättvist. Känner mig så äcklig:(.

Jag är annars en person som har ett stort renlighetsbehov och att bära på både. Typ1 och typ2 herpesvirus gör mig olycklig. Så fort jag känner något äe på g så blir jag helt låg.

I skrivandes stund befinner jag mig utomlands, ska försöka fånga dagen och göra den till det bästa.

Hej!

Det är oerhört psykiskt påfrestande att leva med herpes. Att ha munherpes som cirka 80% av Sveriges befolkning har är väl okej, men att dessutom få typ 2 i underlivet kändes som en kniv rakt genom hjärtat. Jag äter lysinkapslar från hälsokost och ökar dosen om jag känner något konstigt. Får ändå munsår då och då som jag behandlar med compeed munsårsplåster och valaciklovir i 5 dagar. Nu när jag var på semester så har jag sovit dåligt och blev förkyld och vaknade med små små blåsor på nederläppen som gränsade morgonsoffan av läppen. Tog då tabletter och det fock över på 2,5 dag, som var tur. Har ätit dem nu i 5 dagar så det hann kanske stoppas ändå. Hade inte munsår på 3 år, men 2017 haft det 3 gånger ????. Genitala herpesen har säkert varit skonsam om man jämför med andra, men jag är manisk med att kolla mig varje dag där nere med spegel och äcklas av mig själv då jag bär på hsv2 viruset. Tur i oturen hade varit om man hade hsv1 där nere istället eftersom den inte tenderar återkomma där som hsv2. Vet att man ska berätta för sin partner men jag har inte klarat av detta och jag har aldrig haft sex närmjag haft/ känt utbrott på g och han har aldrig sagt han känt något konstigt på sig. Han är endel äldre än mig och vet att herpes inte är farligt. Lyder ej under smittskyddslagen och jag orkar liksom inte vara någons slags herpes ansikte utåt. Är extremt noga med min hygien, kanske lite för renlig och det är heller inte bra. Framställandet av vaccin gick åt helvete så det kändes som det lilla hoppet släcktes totalt. Vet inte vad göra, för detta begränsar mitt liv. Jag äter inte choklad, nötter eller kaffe eftersom det kan trigga utbrott, men jag tror mer på att stress och dålig sömn är mer triggande. Livet är inte orättvist och jag försöker tänka att jag inte är ensam med detta, men det är lättare sagt än gjort. Sedan bomben släpptes att jag hade hsv2 så är livet helt förändrat. Jag njuter inte av sex längre, tänker på herpes hela tiden (inte klokt jag vet) men försöker tänka bort det på jobb etc.

Jag vet inte vem som smittade mig, kan ju haft det länge tillbaka men första märkbara utbrottet fick jag hösten 2015. Har en vän som haft hsv1 där nere och fick ett gräsligt utbrott ( hon hade aldrig haft herpes) innan men får inte det där nere längre. Jag blir nojjog så fort jah tex ser ngn rött eller liknande där. Brukar ha solskydd på läpparna vid tex sommaren.

Vet någon om det forskas på vaccin som inte misslyckats som Gen 003 gjorde?

Drömmen vore att kunna döda detta virus en gång för alla .

Kram till er alla.

Hej!

Jag har både mun och könsherpes( äcklas av det) men munherpes har nästan alla, typ 80%. Könsherpes har jag också och det gjorde mig helt förkrossad när jag fock beskedet om. Förmodligen smittad av ngn utan utbrott. I förrgår så var det lite rött och jag tittade med spegel och pillade etc. ( givetvis noga med tvätta händerna innan och efter). Vaknade igår av att inre blygdläppen var helt svullen, gjorde inte så ont men lite rött på 2 ställen. Osäker på om det är/ var ett skov men har ej tagit tabletter. Det är redan bättre idag och som en liten liten rund skorpa. Kan herpesskkov verkligen börja läka redan? ( dvs på 2 dagar)?

Herpes gör ont, psykiskt påfrestande och begränsar mitt liv. Jag har slutat med sådant som km trigga som typ choklad,nötter men får ändå några utbrott per år. Inte nog med att haft det på munnen hela mitt lov så skulle man få det i underlivet också. Det är sämre prognos att ha typ 2 i underlivet än typ 1 eftersom typ1 oftast inte kommer tillbaka i underlivet. Jag vågar knappt sola på sommaren/ eller liknande av rädsla att det ska trigga. Önskar också jag hellre haft klamydia som går väck med

Antibiotika och inte ha detta jävla virus för all framtid i kroppen! Kommer aldrig vilja dejta tex ngn ny om mott nuvarande skulle ta slut. Pallar inte säga att jag har herpes, en jävla könssjukdom, vet ju inte vad den personen skulle säga. Vågar knappt slarva med sömn eller ngt av rädsla att skiten ska poppa upp. På mig svullnar ena inre blygdläppen upp och innan dess som röda märken.

Önskar så att det kom ett botemedel!????????????

Tänker på herpes varje dag och det låter sjukt jag vet det, men det är min verklighet. Har alltid medicin i handväskan.

Mår skit över detta????

Hej!

Mitt första utbrott i underlivet fick jag hösten 2015. Svårt

Att säga när jag blev smittat men aldrig haft sår/ blåsor där nere innan. Munsår/ Munherpes har jag haft sedan jag var barn och lidit av det också. Dock är munsår ok att leva med men herpes i underlivet är också för mig oerhört tärande. Jag tittar med spegel varje dag och har alltid valaciklovir till hands. Mitt senaste utbrott var ändå milt, tog inga tabletter, men rädslan av att det kanske är på G är tär på mig. Jag tvättar mig med DeoDoc intimtvål, ej inuti och efteråt så smörjer jag in mig med olivolja. Hade vitt vaselin innan som kändes bra, men de innehåller petrolatum / mineralolja och det skapar nix endast ett beroende Så håller mig till olivolja istället och sover alltid utan trosor. Är en person som är extremt noga med hygienen och vetskapen av att lan bärnpå ett virus är hemsk. Alla gånger hellre tex klamydia än detta.

Jag äter inte choklad, nätter, eller dricker kaffe. Gelatin som finns i godis undviker jag också, detta begränsar mitt liv, men jag vill inte ? trigga viruset att vakna?. Vågar knappt sola längre eftersom det också kan trigga. Försöker att inte tänka på det så mycket, men lättare sagt än gjort (:. Hur gammal är du förresten? Jag är 33.

Dricker sällan alkohol, men ibland unnar jag mig drink, cider eller champagne. Måste ju för tisan få få leva, men tänker på herpes jämt. Om kah bokar en resa så kommer säkert skiten etc. Några av mina väninnor vet ( de har typ 1 i underlivet) men får inte besvär längre. Typ 2 är myclet värre arr ha där nere. Jag är också deprimerad över detta. Kommer aldrig våga erkänna art jag har det där nere och om jag måste så funderar jag på säga att jah smittat mig själv tex när man haft munsår. Orkar inte vara en slags herpes ansikte utåt, räcker väl med att man lider av att få skov... :( skulle aldrig ha sex vid utbrott eller så. Min sambo har inte fått ngt utbrott och vi har varit tsm i 2 år. Äter l-lysin kapslar samt multivotamin från greath earth som köper på hälsokosten eller Apotea.se.

Tror sömn är viktigt för oss med herpes.

Stor kram till dig!

Svar på tråden Min sambos herpes skorpa försvinner aldrig?