• SofiaSol

gravid igen - Proppar i navelsträngen

Hej! Jag är nu gravid med mitt tredje barn, nu är det ju väldigt tidigt ännu (v.5) men jag funderar ändå eftersom mitt andra barn föddes i v 32+3 och de upptäckte att hon fått för lite näring då det varit proppar på navelsträngen. Jag måste därför den här graviditeten äta trombyl från och med v 6 för att minska risken att det händer igen. Har ni gått igenom nåt liknande och hur gick er andra förlossning, hur mådde barnet? Blev det tidigt igen? Jag är livrädd för allt som kan hända från för tidig födsel till att barnet är sjukt, allt känns så galet mycket farligare den här gången.

• Svar på tråden gravid igen - Proppar i navelsträngen
  • Jemp

Sattes du igång? Hade annars den tidiga födseln nåt med propparna att göra?

Har inte samma erfarenhet som du,äter dock också Trombyl förebyggande då jag fick havandeskapsförgiftning förra gången.

• SofiaSol
    Jemp skrev 2017-12-11 22:28:41 följande:

Sattes du igång? Hade annars den tidiga födseln nåt med propparna att göra?

Har inte samma erfarenhet som du,äter dock också Trombyl förebyggande då jag fick havandeskapsförgiftning förra gången.

Jag snittades akut, då hjärtljuden gick ner och babyn inte mådde bra. De kunde se på UL att det var dåligt flöde i navelsträngen och vid en granskning av navelsträngen efter förlossningen så hittade man proppar.

Så det har säkert med det att göra, att skicket på henne var dåligt i magen, och att hon behövde komma ut tidigare.
Svar på tråden gravid igen - Proppar i navelsträngen