• Äldre 12 Dec 21:29
    995 visningar
    2 svar
    2
    995

    Ångest....

    Hej nu är jag här igen..

    Är som sagt skiträdd att få en psykos för nån anledning. Har OCD går till en psykolog varje vecka för min ångest. Asså hade en sån jävla bra dag idag alla sjuka konstiga tvångstankar/katastroftankar som jag brukar ha var borta typ... men så klart ska min ångest triggas igång igen.. 

    Min flickvän som jag älskar mer än allt.. Hon lider av ptsd och har en dålig period + har hon mens just nu.. Eftersom hon mår dåligt drar hon sig undan och är lite off.. Såklart kickar mina katastroftankar in och börjar tänka tänk om hon är otrogen.. VET ATT HON INTE ÄR DET. När ångesten va som värst kändes det nästan som jag trodde på det.. vet inte känns som jag håller på bli paranoid?? Tänk om jag blir helt galen och går igenom hennes telefon osv.. Usch.. Vill verkligen inte bli paranoid / psykotisk.. Tror ni det är nåt allvarligt fel på mig eller är det mina katastroftankar.. Vet att jag inte ska skriva och försäkra mig såhär men ett lugnade svar kan hjälpa mycket just nu.. Tack
  • Svar på tråden Ångest....
  • Äldre 13 Dec 06:04
    #1

    Du har OCD och allt du beskriver passar in på det. Du är inte psykotisk. Men hoppas att du får hjälp för OCDn. 

  • Milkwa­y
    Äldre 13 Dec 06:08
    #2

    Att du ventilerar dina självkritiska tankar brukar vara motsatsen till galenskap / psykos så oroa dig inte.

    Det är lätt hänt att ta saker fel och tänka '"det är mig det är fel på" försök hitta anledningar till empati för henne alltså, logiska orsaker till hennes beteende och koppla bort att det på något sätt innebär något emot dig personligen. Du vet att hon mår soligt och har jobbig period med mensen räcker inte det för att hon kan bli off? Jag kan också bli off min partner med, det är alltid lite läskigt och sticker till i bröstet först men sen slappnar man av och ser logiken. Att börja snoka runt kommer bara föda din lilla djävul som säger "klart hon är otrogen titta på dig!!!" Och du börjar skapa signaler som inte finns. Så nej, hejda det och nöj dig med att det blev lite katastroftankar som kom och gick lika fort. Fokusera på något helt annat vad har du för intressen? Vad har gjort intryck på dig idag? Något som hänt som sagts något du läst eller sett? Hitta något annat att lägga energi på för ångest är just energi, som du inte för ut förrän du rör dig fysiskt eller lägger tankarna i något lugnande / intressant.

Svar på tråden Ångest....