Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Litehemlig

Missfall men blöder så lite

Hej!

Finns det någon av er söta själar därute som varit med om liknande/har svar på de funderingar jag har som inte ens de professionella verkar kunna besvara...?

Jag har (typ) fått missfall konstaterat igår. Jag vet inte hur långt gången jag är men mitt hcg låg bara på ca 70, åtta dagar innan var det 21. Så, något har gått snett, helt enkelt. Jag undrar hur länge det kan ta innan ett missfall kickar igång? Jag har haft lite bruna flytningar några dagar nu, men inte alls ont. Helgen som var hade jag lite smärta men tolkade det då som molvärk, då den inte påverkade mig direkt. Barnmorskan på gyn sa att ?förmodligen har du redan haft ditt missfall och kommer inte blöda mer eller ha ont? där hon hänvisade till mina bruna flytningar samt en ?torkning? med lite rött på pappret... Jag köper inte det. Något måste ju ut? Men hur länge kan det egentligen ta från att dess bruna flytningar startat samt hcg ?stannat av?/börjat sjunka? Där jag bor är de inte generösa med VUL och privata kliniker finns det få om. Vad tycker ni jag ska göra? Kräva VUL? Men då måste jag trycka på en smärta jag inte riktigt har... Eller bara ha is i magen? Trots min ökade risk jag har för utomkveds. Jättetacksam för svar från någon!!!

• Svar på tråden Missfall men blöder så lite
  • Anonym (M)

Har du inte fått VUL så hade jag försökt kräva det. Utomkveds är inte roligt..

• Litehemlig
    Anonym (M) skrev 2017-12-15 12:14:21 följande:

Har du inte fått VUL så hade jag försökt kräva det. Utomkveds är inte roligt..

De vill inte ge det fören man har krampartade smärtor, här var jag bor. Idiotiskt! Jag tror jag åker in akut idag. Tvingar mig till det, typ.
  • Anonym (M)
    Litehemlig skrev 2017-12-15 12:22:28 följande:
    De vill inte ge det fören man har krampartade smärtor, här var jag bor. Idiotiskt! Jag tror jag åker in akut idag. Tvingar mig till det, typ.
    Ja gör det. Mitt utomkveds var bara molvärk och liiiite blödning. Sen började jag störtblöda, med bara svag mensvärk och då sa de att jag blödde för MYCKET för att vara utomkveds. Under denna period på två veckor gjorde de tre VUL. Sen åkte jag in akut på natten för jag kände på mig att det var fel, haft så många "vanliga" missfall att jag bara visste att det inte stod rätt till.

Har de en plan för att fortsätta följa ditt HcG?
  • Litehemlig
    Anonym (M) skrev 2017-12-15 12:50:26 följande:

Ja gör det. Mitt utomkveds var bara molvärk och liiiite blödning. Sen började jag störtblöda, med bara svag mensvärk och då sa de att jag blödde för MYCKET för att vara utomkveds. Under denna period på två veckor gjorde de tre VUL. Sen åkte jag in akut på natten för jag kände på mig att det var fel, haft så många "vanliga" missfall att jag bara visste att det inte stod rätt till.

Har de en plan för att fortsätta följa ditt HcG?

Tusen tack för att du delar med dig av detta, hjälper mig! Jag ska åka in nu. Kräva VUL. Ja de ska följa mitt hcg, se att det sjunker men på frågan om vad de gör om detninte sjunker sa de typ ?vänta lite till?, vilket såklart ger mig panik. Hur kände du att du hade utomkveds? Hur var ditt hcg?
  • Anonym (hur går det)

Hur har det gått? Med ett så lågt hcg kommer det troligt inte vara något att se med ett vul ändå.

Jag hade samma sak. De följde mitt hcg som steg, men alldeles för långsamt. Men eftersom det inte vände och sjönk heller fick jag tillslut behandlas med metrotrexate. Vul visade inget, men något litet satt någonstans och producerade hcg, men vi vet inte vart.

• Litehemlig
    Anonym (hur går det) skrev 2017-12-15 14:38:01 följande:

Hur har det gått? Med ett så lågt hcg kommer det troligt inte vara något att se med ett vul ändå.

Jag hade samma sak. De följde mitt hcg som steg, men alldeles för långsamt. Men eftersom det inte vände och sjönk heller fick jag tillslut behandlas med metrotrexate. Vul visade inget, men något litet satt någonstans och producerade hcg, men vi vet inte vart.

Nu har jag gjort VUL! Är för tidigt gången för att någonting ska synas mm däremot kunde blod i buken uteslutas i dagsläget, SKÖNT. Det som kunde konstateras är att jag inte alls är lika långt gången som enligt aenaste mens, utan mycket mer ?nygravid?. Däremot talar allt för att denna graviditet inte kommer slutföras. Mitt hcg var 21 förra onsdagen och 73 nu i torsdags. Dvs jättedålig ökning, tyvärr... :/
  • Anonym (hur går det)
    Litehemlig skrev 2017-12-15 16:46:22 följande:

Nu har jag gjort VUL! Är för tidigt gången för att någonting ska synas mm däremot kunde blod i buken uteslutas i dagsläget, SKÖNT. Det som kunde konstateras är att jag inte alls är lika långt gången som enligt aenaste mens, utan mycket mer ?nygravid?. Däremot talar allt för att denna graviditet inte kommer slutföras. Mitt hcg var 21 förra onsdagen och 73 nu i torsdags. Dvs jättedålig ökning, tyvärr... :/

Vad bra att du fick en koll iaf. Nä förstod att inget skulle synas med så lågt hcg. Tyvärr är det ju ingen fullgod graviditet med den låga stegringen. Hur ska det följas upp? Nya hcg prov? Usch vet hur det känns. Man blir så oerhört besviken.
  • Litehemlig
    Anonym (hur går det) skrev 2017-12-15 17:35:48 följande:

Vad bra att du fick en koll iaf. Nä förstod att inget skulle synas med så lågt hcg. Tyvärr är det ju ingen fullgod graviditet med den låga stegringen. Hur ska det följas upp? Nya hcg prov? Usch vet hur det känns. Man blir så oerhört besviken.

Ja precis, ska kolla hcg igen på måndag! Nu vill jag bara att det ska sjunka till noll istället så det är möjligt att börja om... men fruktansvärt jobbigt att blödningen inte kickar igång alls! Vill bara bli av med detta så det är möjligt att börja om på nytt, medan energin ännu finns. Det tar så extremt på mitt psyke, just denna ovisshet och väntan! För detta kommer inte sluta bra, så är det ju (tyvärr) bara...
  • Fiorenza

Jag fick missfall i april och blödde väldigt lite, mindre än en vanlig mens. Detta var i vecka 5 och mitt första hcg-värde var 200-någonting. En knapp vecka senare (som skulle ha varit början på vecka 6) var det nere på 2, så det sjönk snabbt. Hoppas din kropp tar hand om det själv relativt fort.

• Litehemlig
    Fiorenza skrev 2017-12-15 19:06:15 följande:

Jag fick missfall i april och blödde väldigt lite, mindre än en vanlig mens. Detta var i vecka 5 och mitt första hcg-värde var 200-någonting. En knapp vecka senare (som skulle ha varit början på vecka 6) var det nere på 2, så det sjönk snabbt. Hoppas din kropp tar hand om det själv relativt fort.

Beklagar missfallet men vad skönt att det gick så fort!!! Hoppas verkligen det gör det, här med... Lugnande att höra att det inte behöver vara floder. Kanske det är på god gång för mig med. Har du kunnat bli gravid inom en snar tid efter missfallet?
  • Fiorenza
    Litehemlig skrev 2017-12-15 19:43:29 följande:
    Beklagar missfallet men vad skönt att det gick så fort!!! Hoppas verkligen det gör det, här med... Lugnande att höra att det inte behöver vara floder. Kanske det är på god gång för mig med. Har du kunnat bli gravid inom en snar tid efter missfallet?
    Tack! Ja, det gick väldigt lätt, förutom den rent psykiska delen då. Blev gravid igen efter första vanliga mensen efter missfallet och är nu i vecka 33. Förhoppningsvis är du också där snart igen om du vill och orkar! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Missfall men blöder så lite