• GAndrea

gravid v.19. funderingar

Jag är gravid med andra barnet i v24. Jag började känna rörelser för 2 veckor sedan och riktiga sparkar för 2-3 dagar sen. Med första barnet kände jag de första rörelserna v 15-17 och har hela tiden hört att andra barnet känns tidigare och var orolig. Det visade sig att jag har moderkakan i framkant som funkar som stötdämpare.

Jag gick upp 3 kg första månaden och såg såå gravid ut, sen växte jag ingenting tills v 18-19 då började magen växa rejält! Nu, v24, är jag gravid på riktigt! Jag kissar hela tiden, vaggar fram om jag inte tänker på att gå rakt och brösten har börjat läcka!

Ha is i magen och försök inte oroa dig innan RUL. Om du måste så försök hålla dig upptagen tills dess. Julshoppa, pyssla, träffa vänner, film eller superstäda.

Lycka till!

• GAndrea
    RJEL skrev 2017-12-15 19:59:16 följande:

Tack så mycket allihopa!

Nu känner jag mig lite lugnare och längtar till ultraljudet och vill ba få veta svart på vit att allt är som det ska!

Kramisar

Hör gärna av dig när du varit på RUL!
  • GAndrea
    RJEL skrev 2017-12-19 11:36:37 följande:

Vill uppdatera er alla!

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut! Vi väntar en lite pojke . Sä lättad och skönt att veta att allt är bra

Grattis! Vad roligt! Och vad skönt att allt såg bra ut!
  • GAndrea
    RJEL skrev 2017-12-19 18:02:13 följande:

De roliga är att nu känner ja små saker rätt så tätt o ofta. Det är som att han vet nu att jag vet att allt är bra i magen.. haha han ville retas lite och göra mamma orolig

Det är klart! Med min dotter åkte vi in i v36 till förlossningen pga minskade (inga) fosterrörelser på ca 12 timmar. Vi har 1 timme till sjukhuset. Åkte kl 22 och mannen skulle upp och jobba kl 5. På parkeringsplatsen, precis när vi betalat, gör bebis världens volt i magen! Alltså en sådan volt så man tappar andan!

Det är väl deras grej, att göra en orolig från första stund!
Svar på tråden gravid v.19. funderingar