• Anonym (Hej)

Det gör fysiskt ont inuti mig då partner är ute på krogen!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, det gör så ont inuti mig. Mitt hjärta rusar och jag får nästan hjärtklappning. Allt för att jag inte vet eller har kontroll över vad min partner gjort då han var ute hela natten. Krog, nattklubb och hela köret... JAG FÖRSTÅR att det är jag som är problemet, jag behöver inte höra att jag är sjuk och allt det där. För jag vet om problemet, men det är för stort! Vad ska man ta sig till??

Jag får ångest och är sur och dömmer honom enda tills jag fått höra vad som hänt och sedan kan jag inte lita på det heller...

Jag skrev kvällen innan försiktigt åt honom att jag är orolig men att du får ju göra som du vill såklart och det enda jag fick som svar var ?vi ska se vad jag gör, puss godnatt?. Han kunde inte ens säga t.ex. ? du behöver inte vara orolig ?. Eller liknande...

Det nästa jag vet av är att han knackar på hos mig kl.04.

Jag vet inte vad jag ska göra med mina känslor?! Det är nästan så att jag vill göra slut bara för att jag inte klarar av att hantera denna oro inom mig. Då slipper jag ju allt liksom...

Jag har tidigare varit osäker på mina känslor kring själva förhållandet, kan detta beteende från min sida på något tvistat vis betyda att jag tycker om honom jätte mycket??

• Svar på tråden Det gör fysiskt ont inuti mig då partner är ute på krogen!
  • Anonym (.)

Jag tycker att du behöver söka hjälp för det. Det är inte sunt att ha sådana känslor, och du kommer snart skrämma iväg din pojkvän om du fortsätter med det beteendet.

• John22

Du måste ta tag i problemet, gå till en psykolog. Det är för övrigt sjukt dåligt att försöka ge någon skuldkänslor när denne är ute och ska ha roligt, vilket är vad du försökte göra med ditt meddelande.

Vad händer om du gör slut? Du kommer ju ha exakt samma problem med nästa partner. Sök hjälp, som sagt.

• Aliona

Sök hjälp. Det låter inte alls bra och antar att båda du och partners lider.

• Anonym (Kortis)

Du säger att du vet att du är den som har problem men ändå vill höra att han gör fel. I en sund relation så ska man kunna ha kul både med och utan varandra. Du bör faktiskt söka hjälp då du knappast mår bra av att må så heller. Otrogen kan man ju faktiskt vara utan att vara på krogen men om ja ens hade minästa lilla misstanke om min kille va otrogen så hade ja inte snosat och lekt detektiv utan gjort slut för min egen skull. Jag hade gjort slut direkt om någon va (utsäkta) som du. Men gör DIG själv en tjänst o sök hjälp .

• Anonym (ehm)

Att du ens behöver fråga. Du har uppenbara psykiska problem, de lär inte lösa sig själva för du skriver en tråd på FL. Du behöver terapi.

• Johnnyorange

Prova med att fråga dig själv så här.

Vill du själv kunna gå ut på krogen med dina vänner utan att din partner är med? Om svaret är ja så ska han ha precis samma rätt att göra det som du.

• Anonym (Vet)

Jag förstår dig till viss del. Med min dotters pappa kände jag mig 100% trygg när han var ute och festade för jag litade verkligen på honom. Men med mitt senaste ex kände jag precis som du. Hade ont i hela kroppen och var helt utom mig. Saken var den att jag litade inte på honom. Han ljög om småsaker och gjorde mig allmänt osäker på honom, relationen osv. Men jag kände mig galen. Men jag hade ju anledning att vara osäker också.

Finns det något sådant med din partner som gör dig extra osäker?

Svar på tråden Det gör fysiskt ont inuti mig då partner är ute på krogen!