• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 16:18:05 följande:

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

Sambon vill inte veta denna gång så det får bli en hemlighet här med! Jag är så himla nyfiken av mig så funderar dock på att be om en pottbild på rul som jag kan ta hem och studera. ;D
  • Nela

Vi ska göra kub, just för att det finns möjlighet till det och att vi ändå velat göra ett tidigt ul så får bli en kombination. I veckan ska jag lämna första blodproven sen får vi antagligen en tid i slutet på månaden. Längtar! Jag är 28 och inte i någon riskzon men ser det som en tidig möjlighet att upptäcka fel.

• Let it Rain
    Sissij79 skrev 2018-01-07 15:09:40 följande:

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

Jag är lika gammal som du och ska göra både KUB och NIPT denna gång. Förra graviditeten (då var jag 36,5) fick jag jättefina siffror på KUB - 1:20 000 på trisomi 13 och 18 samt 1:4800 på DS. Så åldern säger verkligen inte allt! Din BM har fel!
  • LisaBlixt

Önskar få bli medlem i den hemliga gruppen på Facebook.

Väntar mitt andra barn i början av augusti.. ????????

• Sissij79
    Let it Rain skrev 2018-01-07 17:14:02 följande:

Jag är lika gammal som du och ska göra både KUB och NIPT denna gång. Förra graviditeten (då var jag 36,5) fick jag jättefina siffror på KUB - 1:20 000 på trisomi 13 och 18 samt 1:4800 på DS. Så åldern säger verkligen inte allt! Din BM har fel!

Åh!!! Vad skönt att höra!! Blev så osäker när hon sa så! Tycker det ska bli så skönt när detta test är gjort, har inte satt upp någon egen gräns men tänker att det får vi väl tänka på om det skulle bli sämre siffror. Har ju läst om många som fått dåliga siffror men ändå friska barn!!
  • emizz
    marran87 skrev 2018-01-07 16:18:05 följande:

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

Vi ska helt klart ta reda på :) har två barn sedan innan där vi inte visste könet så denna gången ska vi :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Let it Rain
    Sissij79 skrev 2018-01-07 17:19:44 följande:
    Åh!!! Vad skönt att höra!! Blev så osäker när hon sa så! Tycker det ska bli så skönt när detta test är gjort, har inte satt upp någon egen gräns men tänker att det får vi väl tänka på om det skulle bli sämre siffror. Har ju läst om många som fått dåliga siffror men ändå friska barn!!
    Jag känner flera i 40-årsåldern som fått liknande resultat som mina, så din BM är verkligen ute och cyklar. Oroa dig inte i onödan, det tjänar ingenting till. Oftast får man ju ändå NIPT om resultatet är sämre än 1:200. Lycka till nu!
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-07 14:58:34 följande:

Konisering är det det man gör när man har cellförändringar?

Ja, hade ganska stora cellförändringar för 2 år sen så fick göra en konisering. Då tar man bort den bit av livmodertappen som är drabbade av cellförändringarna. Ska be barnmorskan mäta längden jag har kvar i god tid så jag kan vidta åtgärder om det behövs.
  • Saanny
    saijda skrev 2018-01-07 11:09:57 följande:

Aha okej jag förstår dig :) min man ville inte ta reda på könet men jag ville. Men efter mycket prat från hans familj osv så har han typ börjat ändra sig och vill också veta.

Så vi kommer ta reda på könet när man kan<3

Hur mår du då? Jag är i vecka 7 (6+2) nu och mitt illamående har börjat försvinna ibland, men tröttheten är värre, brösten är fortfarande ömma och magen är fortfarande svullen ^^ och har börjat känna av smärta i höfterna och ryggen vilket gör mig orolig pga att det kanske är foglossning på g, har haft jätte ont efter mina två arbetspass denna vecka och nu i veckan som kommer så jobbar jag 6 dagar utav 7 :( och så har jag varannan vecka :/

Har ryggproblem sedan innan efter en ridolycka, så är orolig för sjukskrivning nu om detta fortsätter :0

Jag hade värst illamående vecka 6-7. Sen började det komma och gå, kände mer på morgonen dock. Tröttheten kom som en bomb vecka 8-9. Nu har både tröttheten och illamåendet börjat försvinna. Brösten lite ömma fortfarande och inbillar mig att jag känner mer molvärk nu än tidigare. Men samtidigt som det ör skönt att må mycket bättre (börjar på helt nytt jobb imorgon!!) så är man ju orolig.

Man brukar ju säga att det kan vara ett dåligt tecken att symtomen börjar avta. Samtidigt som jag går in i vecka 11 på tisdag så det behöver inte vara konstigt. Nu har jag inget morgonillamående men känner lite mer på kvällarna beroende på vad jag ätit. Men har annars inga supertydliga symtom.
Svar på tråden Augustibarn 2018