• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • mkess
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:42:03 följande:

Tack! Jag har inte koll på något av det... jag slutade med mini piller i oktober, fick ingen blödning alls och testade positivt 17/12.

Plussade du ungefär en vecka efter äl är du ju bara i v7, låter helt normalt att ingenting syns så tidigt plus att det är svårt att mäta rätt när bönan är så liten! :)
  • bonustillfyra

Är det någon mer som mått illa ordentligt o börjat må bra i v10? Jag är i v10 (9+1) o idag har sen fyra dagar tillbaka sakta börjat må mindre illa till idag, då jag inte mår dåligt alls. Nojjar för jag tänker att det är för tidigt att det går över nu...?

• Aamon
    saijda skrev 2018-01-09 11:31:21 följande:

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

Vill bara berätta att det kan vara så att du får ytterligare lite blod om någon dag så du vet. Som sjuksköterska som jobbar med massor barnmorskor berättade de det för mig när jag blödde lite från tappen efter vul i v6. Var skönt att de sa det så höll jag mig lugn när det åter kom lite blod 2 dagar senare. Inget farligt på något vis, bara känsligt därnere så tidigt :)
  • Jmlwc
    bonustillfyra skrev 2018-01-09 16:10:37 följande:

Är det någon mer som mått illa ordentligt o börjat må bra i v10? Jag är i v10 (9+1) o idag har sen fyra dagar tillbaka sakta börjat må mindre illa till idag, då jag inte mår dåligt alls. Nojjar för jag tänker att det är för tidigt att det går över nu...?

Mitt har gått över vid v 14 i tidigare graviditeter. Men tror att det är väldigt olika:)
  • saijda
    Aamon skrev 2018-01-09 16:11:17 följande:

Vill bara berätta att det kan vara så att du får ytterligare lite blod om någon dag så du vet. Som sjuksköterska som jobbar med massor barnmorskor berättade de det för mig när jag blödde lite från tappen efter vul i v6. Var skönt att de sa det så höll jag mig lugn när det åter kom lite blod 2 dagar senare. Inget farligt på något vis, bara känsligt därnere så tidigt :)

Åh vad skönt och höra! Då behöver jag inte vara orolig då om det händer :0 tack så mycket för att du orkade svara mig! Uppskattas verkligen <3

Är det på grund av att vi hade sex en gång? :)
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-09 14:49:30 följande:

Skönt att mvc lugnade dig.

Jag hade en ganska stor blödning i v13 i min förra graviditet. Vet inte vad det berodde på. Men tydligen något ofarligt. Han fyller 4 i år:) Så alla blödningar behöver inte betyda missfall...

Ja det hjälpte mycket :)

Oh då kan jag andas ännu bättre nu <3
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-09 14:56:32 följande:

Men så skönt att du känner dig lite lugnare. 

När jag väntade min dotter hade jag en blödning vid ett tillefälle, väldigt mycket blod på pappret vid toalettbesök, ingenting var knasigt och hon är 10 nu :) 

Ja det hjälpte mycket :)

Oh då kan jag andas ännu bättre nu <3
  • 3hjärtan
    bonustillfyra skrev 2018-01-09 16:10:37 följande:

Kräkts från V5+6 har ökat eftersom. Värsta veckan var v9+ den har det börjat minskats. Från v10+ behöver jag ej kräkas varje dag
  • Isavanna1
    mkess skrev 2018-01-09 15:42:12 följande:

Plussade du ungefär en vecka efter äl är du ju bara i v7, låter helt normalt att ingenting syns så tidigt plus att det är svårt att mäta rätt när bönan är så liten! :)

Ja visst är det svårt, jag blev bara så chockad att han inte trodde jag var längre än v6, men det är klart har jag plussat väldigt tidigt så. Jag ska försöka vara positiv men det är svårt att få den där gnagande känslan att släppa helt.
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-09 15:37:49 följande:

När jag ser ditt namn känns det som att ni får en kille (högst vetenskapligt med andra ord), så då stämmer säkert eran känsla! ;) Jag känner mig helt säker på att vi får en till tjej! Så ska bli spännande att se om det känns likadant efter dateringsultraljudet om 1-2 veckor.

Haha men dåså! Så är det klart - det är en lillebror ;)

Spännande, är också sugen på boka ett tidigt ultraljud. Vilken vecka kommer du vara i då?
Svar på tråden Augustibarn 2018