• Bunny on speed

IVF startar vintern 2018

Äntligen är det vår tur! Efter tre års försök ska vi påbörja ivf efter jul. Fler som vill följas åt? :)

Bunnies, it must be bunnies!
  • Svar på tråden IVF startar vintern 2018
  • Lewaize
    8992 skrev 2017-12-26 11:37:16 följande:

Usch så jobbigt! Det är en av mina största orosmoment att man ska träffa läkare/vårdpersonal som är hemska

Lite av den anledningen också som vi väljer privat! De är oftast väldigt kunniga och hjälpsamma redan från start :)
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • 8992
    Lewaize skrev 2017-12-26 23:45:11 följande:

Lite av den anledningen också som vi väljer privat! De är oftast väldigt kunniga och hjälpsamma redan från start :)

Hade jag nog också valt om det fanns möjlighet, men den enda privata kliniken här i stan slutade med ivf när läkaren gick i pension tyvärr :(.
  • 8992
    Akira Öken skrev 2017-12-26 20:48:51 följande:

Hej på er!

Hoppas att det går bra att hoppa in här, trots att vi kör igång några dagar innan 2018?

Om allt går som vi hoppas, ska vi göra en frozen embryo transfer (FET) under slutet av denna vecka.

Vore fint att hänga med er och hjälpas åt att stötta och heja på!

Hur funkar den processen? Är det ägg från första omgången som sätts in då? :)
  • Akira Öken
    8992 skrev 2017-12-27 10:18:08 följande:

Hur funkar den processen? Är det ägg från första omgången som sätts in då? :)

Blastcysten förs in under den naturliga cykeln. Efter ägglossningen räknar man lika många dagar som det befruktade ägget har odlats, sedan återförs det och fäster förhoppningsvis.

Det är från vår tredje omgång som ägde rum under våren 2017. Vi fick då två femdagars till frysen.
  • Akira Öken
    8992 skrev 2017-12-27 10:17:08 följande:

Hade jag nog också valt om det fanns möjlighet, men den enda privata kliniken här i stan slutade med ivf när läkaren gick i pension tyvärr :(.

Vad tråkigt att höra att flera har upplevt sig dåligt bemötta. Det är liksom tillräckligt mycket att tänka på ändå.

Vi går på reproduktipnscentrum i Huddinge och jag tycker de har varit fantastiska!
  • 8992

Hur går det för alla?

Vi har fått vår kallelse nu, är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Tog knappt en månad från remiss till kallelsen, vilken härlig start på året :D

• Akira Öken
    8992 skrev 2018-01-03 13:44:56 följande:

Hur går det för alla?

Vi har fått vår kallelse nu, är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Tog knappt en månad från remiss till kallelsen, vilken härlig start på året :D

Härligt! Då är ni snart igång!

Jag är på ruvardag 6. Har värk kring livmodertrakten och pms. Det avviker inte från hur det brukar vara för mig i vanliga fall.
  • 8992
    Akira Öken skrev 2018-01-03 15:41:19 följande:

Härligt! Då är ni snart igång!

Jag är på ruvardag 6. Har värk kring livmodertrakten och pms. Det avviker inte från hur det brukar vara för mig i vanliga fall.

Ja, nästan lite läskigt hur snart det kan dra igång. 1 februari ska vi dit för första besöket. Vad kan man förvänta sig av den timman?

Spännande! Måste va svårt att avgöra vad som är symtom och inte kan jag tänka mig :)
  • Akira Öken
    8992 skrev 2018-01-03 15:45:39 följande:

Ja, nästan lite läskigt hur snart det kan dra igång. 1 februari ska vi dit för första besöket. Vad kan man förvänta sig av den timman?

Spännande! Måste va svårt att avgöra vad som är symtom och inte kan jag tänka mig :)

Jag minns att jag vid första besöket fick göra en gynundersökning. Vi satt sedan ner tillsammans med läkaren och gick igenom något som jag uppfattade som en mindre social utredning. Vi fick information om hela processen och jag upplevde att det fanns gott om utrymme att ställa frågor. Möjligen var vårt första besök lite annorlunda då vi åberopade vårdgarantin och fick en tid mycket snabb, mitt i sommaren.

Ja, jag försöker att inte tänka så mycket på det och bara leva som vanligt. Det är svårt och jag upplever det som ganska psykiskt påfrestande.
Svar på tråden IVF startar vintern 2018