IVF startar vintern 2018
Äntligen är det vår tur! Efter tre års försök ska vi påbörja ivf efter jul. Fler som vill följas åt? :)
Äntligen är det vår tur! Efter tre års försök ska vi påbörja ivf efter jul. Fler som vill följas åt? :)
Hittade dem något speciellt då? eftersom det tagit så lång tid? ... Hoppas verkligen jag slipper vänta så länge. lider med er!
Det suger! Men vi går privat och hoppas därför på att det inte ska ta så lång tid! Har läst i andra trådar att de som har gått via landstinget har fått vänta ytterligare 1 år innan de ens har fått ta ett spermaprov o.o vilket jag tycker helt befängt! Så därför valde vi privat och hoppas på att resan går fort :)
Vår utredning tog en månad från första kallelsen via landstinget, så det borde inte ta så lång tid om ni gör privat. Är ju iofs så olika från ställe till ställe :)
Det var ändå jävligt snabbt! Nog snabbaste jag har hört talas om :P vi hoppas ju naturligtvis att det ska ta sig innan vi ska på utredning och vi har två försök på oss innan dess! Man vet ju aldrig heller vad de kan hitta för fel på utredningen :P
Vi inväntar kallelse till första mötet, vår remiss skickades 5/12 så blir troligtvis i februari. Gjorde utredning efter 3 års försök som visade ?Oförklarligt barnlösa?. Fick sedan vänta 11 månader på remissen pga ålder. Vart gör ni utredningen :)
Västerås hos landstinget. Tyvärr dåliga erfarenheter med oempatisk personal.
Hej på er!
Hoppas att det går bra att hoppa in här, trots att vi kör igång några dagar innan 2018?
Om allt går som vi hoppas, ska vi göra en frozen embryo transfer (FET) under slutet av denna vecka.
Vore fint att hänga med er och hjälpas åt att stötta och heja på!
Ja, det gick extremt fort faktiskt haha. Måste ha prickat in den minst belastade månaden hos kvinnokliniken :D men sen fick vi som sagt vänta 11månader på fortsättningen för att jag var för ung så det blir nog lika lång väntan som för dom flesta ändå haha. Någon gång innan den 5 mars måste vi ha vårt första möte enligt vårdgarantin, så även vi har 2-3 chanser på oss att greja det på egen hand även om det verkar lönlöst haha