Anonym (aaa) skrev 2017-12-18 20:28:52 följande:
Helt jävla otroligt. Den finns en asshole i denna historia. Mannen! Så börjar kvinnorna kasta skit på älskarinnan. Hon ska väl inte bära honom och hans familj.Han är tydligen vuxen myndig.
Jag kan ta det, så det är faktiskt inga problem (även om jag tycker det är att tänka lite väl svart eller vitt, livet är sällan så). Nog vet jag att det inte var renhårigt, men som jag sade - trodde på att deras förhållande var uselt och köpte hans rädsla över att ej få se barnen om han lämnade vid "fel" tillfälle.
Jag lämnade min man innan denna relation blev sexuell, men visst var det svårt och visst hade det varit frestande att "testa" den nya mannen lite först innan jag kastade iväg ett långt äktenskap. Så på ett visst sätt hade jag förståelse för det också. Svårt när man har familj att gå hem och säga "jag TROR jag är jättekär, så nu gör jag slut ögonabums" - självklart är det varför otrohet inte är ovanligt. Man vet vad man har, men inte vad man får. Men utifrån min livssituation jag hade när jag träffade honom, har jag faktiskt rent samvete. Behöver inte skämmas för mitt ex.
Jag har verkligen älskat denna man. Det är första gången i mitt väldigt vuxna 40+ liv som jag gått in i något som detta, för att jag var så sjukt upp över öronen kär. Allt blev roligare med honom, dessa år det varade. Allt som handlade om oss alltså, detta med att han inte lämnade sambon var självklart inte kul. Men jag tänkte att om han bara kommer till mig så småningom är det värt det, för jag har aldrig haft så här roligt med någon. Aldrig haft så bra diskussioner, aldrig så bra sexliv.
Men det går bara att tänka så ett tag så klart, i mitt fall 3 år. Det var därför jag tryckte på och ville ha svar, det är jag glad att jag fått nu.