Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Anonym (Kr fr) skrev 2017-12-17 10:37:42 följande:
    Hon är ju redan bedragen. Han lär ju inte ändra sig, han lär ju hitta en ny flamma efter ts. Bättre att frun får gå vidare och hitta någon som är bra för henne
    Jag tror också han kommer hitta en ny så småningom.

Just nu kommer han vara försiktig ett tag då han nog anar att det kanske kan komma fram, men om ett tag kommer han så klart glömma hur obehagligt avslut det blev för oss. Då hittar han en ny och kör samma löftesrace med henne, är nästan helt säker på detta.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 13:33:06 följande:

Men nu är det bara du och han som vet och jag tycker allt det är något slags tjuvheder att inte skvallra i det läget. 

Nix: min exman vet, flera av mina vänner vet. Har ju som sagt pågått i 3 år, i det närmaste omöjligt att ingen får reda på något då. På hans sida vet jag inte om det är någon kompis som vet eller ej.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Carina) skrev 2017-12-17 14:06:14 följande:

Du har legat med hennes man i 3 år och nu när han vill bryta så har du plötsligt fått ett samvete? Nej, du gör det av hämnd och vill skada honom. Du hade inga problem att hålla tyst så länge du låg med honom så fortsätt med det!

Han vill inte bryta, han vill fortsätta - jag är den som bryter.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 13:50:40 följande:
    Håller inte alls med, nu när det är slut. Om jag skulle få veta nu att min man varit otrogen i tre år för tio år sedan, så skulle jag ju veta att vi haft det bra efter det, alla bra år sen dess, och att det blåste förbi. Skulle jag få veta en pågående eller nyss avslutat affär så skulle det vara mycket värre. Då är osäkerheten en faktor, att inte veta om han väljer mej av fri vilja eller bara för att han blev påkommen och feg.
    Det där köper jag inte riktigt. Du skulle nog i stället undra hur många fler älskarinnor han haft som du INTE fått reda på.

Har det funnits en är det ju rimligt att det funnits fler, speciellt när otroheten pågått i flera år. Var ju inte som att detta vi haft var ett one night stand, år ut och år in har det fortsatt. Men du skulle alltså genast glatt tro att han ALDRIG gjort om det..?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 15:18:57 följande:
    Nej. Jag tror inte på devisen En gång otrogen alltid otrogen. Har han varit trogen i åratal och sen har ett förhållande på tre år utanför äktenskapet och sen har ett bra äktenskap efter det så var det en kris eller en förälskelse. Inget som ligger i ens natur om det aldrig visat sej före eller efter. Jag skulle lyssna på vad han hade att säja. Det finns goda skäl att vara otrogen ibland.

Att ni hade ett långt förhållande talar väl mer för att han var förtjust i dej som person, och att du var stadigt tillgänglig så länge. Att ha en ny ons varje vecka i flera år vore ett större skäl att misstänka notorisk otrohet enligt mej. En förälskelse eller ålderskris spelar ingen större roll när det är förflutet. Jag skulle bli arg men inte lika arg och ledsen som jag skulle bli om han hade en pågående relation nu.

Du gör ju som du vill men tala inte om för mej hur vad jag skulle tänka och vilja för att rättfärdiga ditt beslut. Jag skulle inte vilja veta.
    Du missade helt att han vill fortsätta vårt förhållande..? För det vill han gärna. Förmodligen det han vill prata om och försöka övertala mig till - vilket är anledningen att jag nog inte tänker träffa honom för något prat alls. 

Så inte ens nu, när sanningen kommit fram, ser han någon anledning att avsluta det vi haft. Ingen oro, inga samvetskval vare sig mot mig eller sambon - han vill köra på som vi gjort dessa år. Skulle inte tro att det är någon tillfällig kris, då borde verkligen en sådan här sak göra att han nyktrar till och springer hem till sambon pånyttfödd och trogen...
  • Anonym (Älskarinnan)
    smulpaj01 skrev 2017-12-17 15:46:52 följande:
    Varför skulle han inte vilja fortsätta?
    Han har aldrig tänkt lämna sin fru och förmodligen tror han väl att även du förstått det eftersom inget skett på 3 år?
    Det är enklare att fortsätta med ett säkert kort än att ragga upp en ny.
    Han har ljugit väldigt övertygande under dessa år när frågan kommit upp, så jag skulle snarare tro att han förutsatt att jag inte förstått det. Jag har köpt hans lögner under majoriteten av tiden, för de lät rimliga. Han har lagt ned energi på det så att säga, skulle han ju inte göra om han trodde att jag ändå förstått och var ok med det.

Och jag är inte ok med det, var inte det som sades från början. Därav avslutar jag det också.
  • Anonym (Älskarinnan)

Har funderat och bestämt mig för att inte säga något, även om det frestar.

Jag tycker fortfarande han skulle förtjäna en riktigt fet näsbränna, men ska sanningen fram förutspår jag att han kommer sätta sig själv i skiten framöver ändå på ena eller andra sättet. Antingen genom att han inleder något med någon annan kvinna och sambon kommer på det själv, eller genom att nästa kvinna avslöjar honom.

Däremot kommer jag spara vartenda litet djäkla sms, OM det är så att jag skulle behöva det av någon annan anledning. Han tjatar nämligen mycket nu om att ses för att prata, blir jag inte av med honom inom kort så kommer jag hota med att skicka sambon allt.

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (A) skrev 2017-12-18 14:23:36 följande:
    Helt rätt beslut tycker jag, lägg inte ner mer tid på honom, han har verkligen haft sina chanser.
    Så är det, han brände sin bro.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-18 14:26:52 följande:
    Men oj va ovanligt, en person som frågar om hon ska berätta men slutligen bestämmer sig för att inte berätta Flört
    Nu vet jag inte om du är ironisk, men så klart jag vill ha olika input när det är en sådan här ovanlig sak jag ska handskas med (i alla fall ovanlig för mig). Då är det bra med andras tankar och erfarenheter.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-18 14:53:03 följande:
    Vetefan om det är så ovanligt med älskarinnor, tycker det kryllar av dem på FL. Jo alla säger att de vill ha input, men 9 av 10 beslutar sig alltid för att inte berätta vilken kanske inte är så överraskande för i slutändan är det ju vad som är bekvämast för dem.

Personligen tror jag att ingen av dem tänkt berätta utan vill bara kunna spy lite galla och få det bekräftat av andra vilket svin han är Flört
    Vad synd att du inte fick den dramatiska upplösning du verkade vilja ha. I och med att du läser så många otrohetstrådar (jag har inte läst en enda, så jag antar att ämnet intresserar dig extra) så ska du se att det sker till sist.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (FrauW) skrev 2017-12-18 15:19:48 följande:
    Nu är jag inte den personen du citerade men jag tycker också att ditt beslut är bevis på att du haft och fortfarande har noll medkänsla med den som blivit utsatt för otroheten.
    Hade alla som svarat i tråden tyckt att det var självklart att jag skulle berätta hade det blivit lättare att ta ett sådant beslut, men det var väldigt många olika åsikter och tal om barnen osv. Och barnen är ju ett argument som jag har lite svårt att strunta i, han kan vara världens bästa pappa även om han är en kass sambo.

Så gör han dem lycklig - även om han inte gör sambon eller mig lycklig - ja, då har jag svårt att aktivt gå in och sabba det.
  • Anonym (Älskarinnan)
    smulpaj01 skrev 2017-12-18 16:11:37 följande:
    Sambon är troligen lycklig eftersom hon lever med honom, barnen likaså. Den enda som förlorat på detta är du!
    Måhända, men det kommer jag över och det lär inte ta så länge.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (abc) skrev 2017-12-18 18:15:47 följande:

Du verkar mest ha varit frestad att berätta för att hämnas. 

Det är väl så klart att det finns ett hämndbegär bakom också - inte ville jag heller bli lurad i flera år. 

Det ÄR skillnad att råka ramla ned i sängen på fyllan och att under lång tid ha känslor som växer och till sist bli tokkär i en man som man faktiskt tror på. Man VILL tro på någon man är kär i, det gäller både mig och sambon. Vi ville båda tro på denne man, som inte visade sig vara värd det för någon av oss.

När han uttrycker rädsla för att sambon ska hålla barnen ifrån honom om han lämnade, så klart jag kunde svälja den lögnen. Jag HAR vänner som gjort precis så; baktalat och djävlats när deras partners lämnat dem (oavsett om otrohet varit inblandat eller ej). 

Men hämnden är inte lätt att utföra när man vet hur han älskar sina barn - han skulle förmodligen se mycket mindre av dem om jag talade om detta. För hans skull hade jag kanske kunnat säga "rätt åt dig", men för hans barns skull är det ingen sådan känsla inblandat. De skulle ju bara bli ledsna.

Så jag litar på att karma tar honom, förr eller senare.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (aaa) skrev 2017-12-18 20:28:52 följande:
    Helt jävla otroligt. Den finns en asshole i denna historia. Mannen! Så börjar kvinnorna kasta skit på älskarinnan. Hon ska väl inte bära honom och hans familj.Han är tydligen vuxen myndig.
    Jag kan ta det, så det är faktiskt inga problem (även om jag tycker det är att tänka lite väl svart eller vitt, livet är sällan så). Nog vet jag att det inte var renhårigt, men som jag sade - trodde på att deras förhållande var uselt och köpte hans rädsla över att ej få se barnen om han lämnade vid "fel" tillfälle.

Jag lämnade min man innan denna relation blev sexuell, men visst var det svårt och visst hade det varit frestande att "testa" den nya mannen lite först innan jag kastade iväg ett långt äktenskap. Så på ett visst sätt hade jag förståelse för det också. Svårt när man har familj att gå hem och säga "jag TROR jag är jättekär, så nu gör jag slut ögonabums" - självklart är det varför otrohet inte är ovanligt. Man vet vad man har, men inte vad man får. Men utifrån min livssituation jag hade när jag träffade honom, har jag faktiskt rent samvete. Behöver inte skämmas för mitt ex.

Jag har verkligen älskat denna man. Det är första gången i mitt väldigt vuxna 40+ liv som jag gått in i något som detta, för att jag var så sjukt upp över öronen kär. Allt blev roligare med honom, dessa år det varade. Allt som handlade om oss alltså, detta med att han inte lämnade sambon var självklart inte kul. Men jag tänkte att om han bara kommer till mig så småningom är det värt det, för jag har aldrig haft så här roligt med någon. Aldrig haft så bra diskussioner, aldrig så bra sexliv. 

Men det går bara att tänka så ett tag så klart, i mitt fall 3 år. Det var därför jag tryckte på och ville ha svar, det är jag glad att jag fått nu.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?