• Anonym (E.m)

    Ett rent jävla helvete

    Klåda i underlivet.. Dela med er av alla tips ni bara kan, blir tokig o vet inte vad jag skall ta mig till..

    Onödigt att kommentera "sov utan trosor" "ha inte spända byxor" "ät inte socker" "använd inte trosskydd". Jag har testat allt detdär.

    Använde p-ring några månader, i juli 2016 fick jag min första svampinfektion, behandlades med canesten vagitorie o salva, några dagar därefter fick jag livmodersinfektion (endometrit) som behandlades med antibiotika, jag vet att antibiotika gör att goda bakterierna dör o svampen får fäste, åt diflucan kur i några veckor o symptomen försvann. Bytte bort p-ringen till p-piller då min läkare sa att ringen kan göra så att jag lättare får livmodersinfektion igen. Ca 1 månad senare är klådan tillbaka, vid menstider. Pratade med min gynekolog o hon sa "ät diflucan o minska med sockret". Samma sak igen följande månad, o följande o åter igen följande.. Var i kontakt med gyn varje gång o fick samma svar varje gång, de tog prover men alla visade negativt, alla gånger. De visste inte vad klådan beror på. I juni 2017 hade jag haft svampinfektioner (eller vad det var) åtminstone 1gg/månad, åt probiotika, smörjde med multigyn actigel, o åt diflucan, symptomen blev bättre men återkom igen efter några veckor.

    Gick till en homeopat o hon sa att jag hade överväxt av candida o jag fick piller jag skulle ta 1gg/vecka, probiotika 2ggr/dag, o badda i varmt vatten med teatreeoil. Blev till en början bättre men i augusti hade jag klåda igen. I september var jag på gyn undersökning, allt såg bra ut men läkaren konstaterade att jag har torra slemhinnor så fick ovestin (?) salva utskrivet. Inte hjälpte det heller. Slutade med p-pillren. I november började jag candida-diet o gick jag på bioresonans, hon balanserade candida svampen o en rad andra bakterier i underlivet, har delvis mått bättre. Men fortfarande har jag klåda, inte lika intensivt som tidigare. Var pånytt på gynundersökning o allt ser bra ut, slemhinnorna ser bra ut.

    Jag har inte svamp, jag har inte bakteriell vaginos, vad kan det vara?

    Sex är så gott som omöjligt att ha, då det svider o gör ont o klådan blir värre. Vi använder kondom så kan ju inte reagera "mot honom" heller.

    Tacksam för svar..

  • Svar på tråden Ett rent jävla helvete
  • Mrs Okänd

    Hur ser flytningarna ut? Jag fick jämt början till svamp av min kopparspiral. Tog även kolloidalt silver och nu har jag inte haft något sen ett år tillbaka. Alla gyns medel förstör ofta mer än de gör nytta.

  • Anonym (E.m)

    Mycket flytningar, vattniga, lite gryniga, luktar ingenting. Har också konstaterat att jag inte har nån hjälp av gyn, då jag fått mera information via nätet o hälsokost-butiken..

  • Anonym (X)

    Jag har en ganska ovanlig hudsjukdom (stämmer inte in på din beskrivning, så det är inte den du har) och får också extrem klåda i underlivet. Tror att det hänger ihop, men det är inte säkert. När det var som värst smörjde jag med smärtstillande salva, för det är verkligen en klåda som bokstavligen driver en till vansinne. Jag fick en halvstark kortisonsalva, Locoid, att smörja med. Från morgon och kväll, smörjer jag idag 1-2 gånger i veckan. Mindre än så så kommer klådan tillbaka. Läkaren tror att det är någon sorts hudsvamp/hudinfektion, men har inte tagit prover. Kan vara värt att testa Locoid!

  • persikofjaril

    Har tyvärr inga tips, men vill skriva att jag förstår dig. När jag var gravid hade jag problem med klåda i underlivet, som inte var svamp. Vet inte vad det var, men det kliade något fruktansvärt. Inget hjälpte. Tack och lov försvann det efter förlossningen. 

    Men jag tänkte på det här med att ni använder kondomer, kan det vara kondomerna du reagerar på? Eller började problemen innan du träffade din pojkvän?

  • Anonym (E.m)

    Har gått 2 månader på bioresonans o hållit diet, enligt hon som utför bioresonansen är candidan i balans o är därför inte orsaken till klådan. Jag vet ju inte vem jag ska tro på mera????

  • Anonym (E.m)
    persikofjaril skrev 2017-12-16 20:56:54 följande:

    Har tyvärr inga tips, men vill skriva att jag förstår dig. När jag var gravid hade jag problem med klåda i underlivet, som inte var svamp. Vet inte vad det var, men det kliade något fruktansvärt. Inget hjälpte. Tack och lov försvann det efter förlossningen. 

    Men jag tänkte på det här med att ni använder kondomer, kan det vara kondomerna du reagerar på? Eller började problemen innan du träffade din pojkvän?


    Vi hade varit tillsammans i 1 1/2 år när problemen började, har också funderat på kondomerna men när vi tidigare har haft sex utan o jag ändå haft klåda :/
  • Anonym (E.m)
    Anonym (X) skrev 2017-12-16 20:56:31 följande:

    Jag har en ganska ovanlig hudsjukdom (stämmer inte in på din beskrivning, så det är inte den du har) och får också extrem klåda i underlivet. Tror att det hänger ihop, men det är inte säkert. När det var som värst smörjde jag med smärtstillande salva, för det är verkligen en klåda som bokstavligen driver en till vansinne. Jag fick en halvstark kortisonsalva, Locoid, att smörja med. Från morgon och kväll, smörjer jag idag 1-2 gånger i veckan. Mindre än så så kommer klådan tillbaka. Läkaren tror att det är någon sorts hudsvamp/hudinfektion, men har inte tagit prover. Kan vara värt att testa Locoid!


    Locoid,får man det från apoteket eller måste man ha recept? Tack för tipset.
  • Anonym (Zvampen)

    Hos vissa blir slemhinneirritationen tyvärr självgående fast svampen är död.

    Testa receptfritt antihistamin för att dämpa reaktionen så immunförsvaret i slemhinnan blir mindre benäget att fortsätta kriget.

    Kör två veckor med vanliga tabletter som man tar mot pollenallergi på våren, finns 14-pack på apoteket, och se om det hjälper dig.

    Det var inte förrän jag diskuterade med gynläkare nr fem eller sex som läkaren faktiskt hade kopplat att det kan ha ett samband och höll med mig. Och det hjälpte mig efter två års elände fram och tillbaka med svamp.

    Jag är dessutom allergisk mot latex och om man inte är det från början så kan man med lite otur utveckla den allergin om man använder kondom när slemhinnan är i krigstillstånd.

    Om du inte känner bättring av antihistamin + avstå sex dessa veckor så återgå till läkaren snälla. Probiotika i all ära men alternativmänniskorna vet oftast inte ens  att 40-60 % av oss alltid har candida i tarmen, det är inget konstigt och vi återsmittar oss själva med candida från tarm till slida inom några veckor.

    Att ha svamp i slidan är alltså inget problem för en frisk slemhinna, det är först överväxt av svampen som ger besvär, och att behandla med krämer kan göra slemhinnan för skör och irriterad så den får svårt att läka.

    Så läkemedel mot svamp är både bra och dåliga, kan man säga. Rätt använda är de bra för de flesta, men för en liten del av kvinnor så ger de tråkiga bieffekter. Efter cirkusen jag var igenom så vägrar jag använda krämer/vagitorier mot svamp, jag ska ha en kapsel med fluconazol direkt som bombar ner all svamp för då kommer aldrig den där onda cirkeln igång.

  • Mrs Okänd

    Är du med på FB så finns det en eller flera grupper om kolloidalt silver. Även en candidagrupp. Mkt bra info. Du är absolut inte ensam.

Svar på tråden Ett rent jävla helvete