Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

Hur länge får en valp vara ensam?

NEJ! Det kan den inte

Vår hund är 1.6 och det är först nu hon lämnas max 4 timmar. Precis som nån skrev tidigare så har man precis börjar med ensamträning efter 2 mån och då pratar vi minuter. Första två mån går åt till att träna rumsrenhet och att bo in sig tryggt. Blir så ledsen när jag läser sånt här, tänk så många små valpar som folk vara lämnar och sen får dom skäll för att dom inte blir rumsrena eller tuggar på inredningen.

• Starka
    Lord Hans skrev 2017-12-19 21:45:15 följande:

Vad tycker ni om människor som jobbar och har barn? Är dom efterblivna också?

Det är inte en mänsklig rättighet att ha hund kan man inte vara hemma/ ha hundvakt så ska man ingen hund ha. Man är jättebunden med hund framför allt första halvåret-året. Jag har haft möjligheten att ha hunden med mig och en mamma som är pensionär + att både ensamträningen och rumsrenheten gick ovanligt bra men det är först nu när hon är 1.5 som hon lämnas 3-4 timmar och det händer inte ofta

Blir så ledsen när jag tänker på alla hundar som lämnas långa dagar och sen inte får varken motion eller stimulans för det orkas inte med efter en lång arbetsdag. Sen när hunden börjar tugga på inredningen så är det hundens fel
  • Starka
    Lord Hans skrev 2017-12-20 12:13:34 följande:

Inte precis överrepresentation av den intelligentare delen av befolkningen på det här forumet, men man är ju van.

Nej men de sägs ju att insikt är första steget mot förbättring så du är på god väg
Svar på tråden Hur länge får en valp vara ensam?