• Anonym (Ts)

Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!

Hej! Lade tråden här för ville vara anonym. Jag ska flytta in i en etta på 22 kvm. Loftsäng eller att bygga loft går ej. Hur skulle ni inreda den? Bifogar planlösning.

• Svar på tråden Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!
  • Anonym (Ts)

Hade helst velat ha både soffa, säng och ett litet matbord/skrivbord.

• Majsan19373

En dagbädd kanske, blir som en soffa/säng. Alternativt en bäddsoffa. Svårare med skrivbord/matbord när det är så litet.

• Tyrfing

Har du tänkt ha tv? 
    Pluggar du (=Sitta länge vid bordet)? Hur stor bordsyta behöver du? 

• Anonym (Ts)
    Majsan19373 skrev 2017-12-17 16:07:06 följande:

En dagbädd kanske, blir som en soffa/säng. Alternativt en bäddsoffa. Svårare med skrivbord/matbord när det är så litet.

Nja funderade på att bygga upp en säng på malmbyrås. Sen typ en tvåsitssoffa...
  • Anonym (Ts)
    Tyrfing skrev 2017-12-17 16:10:07 följande:

Har du tänkt ha tv? 

Pluggar du (=Sitta länge vid bordet)? Hur stor bordsyta behöver du? 

Hade tänkt skippa det men funderar på att ha en liten på väggen någonstans. Ganska mysigt med nyhetsmorgon :).

Ja jag pluggar. Så skulle behöva ett litet bord. Funderade lite på ett sånt där klaffbord... men såna är så fula. Behöver inte så stort.

Soffa och säng känns viktigast. Men funderar om man kanske kunde ha ett litet bord mot väggen mellan badrum och kök?
  • Anonym (Ts)
    Tyrfing skrev 2017-12-17 16:26:06 följande:

Hur bred säng tänker du dig?

Modellen för att bygga upp sängen är för 160... men det blir kanske lite stort? Hade egentligen tänkt mig 120. Vad tror du om det?

Men vill helst bygga upp sängen
Svar på tråden Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!