• Anonym (Ts)

Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!

Hej! Lade tråden här för ville vara anonym. Jag ska flytta in i en etta på 22 kvm. Loftsäng eller att bygga loft går ej. Hur skulle ni inreda den? Bifogar planlösning.

• Svar på tråden Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (po) skrev 2017-12-17 19:08:02 följande:

Nu brukar inte alltid mina länkar fungera men får hoppas på det bästa:

builddailys.com/files/163/1641034/1205853.jpg

www.sv.rowland98.com/images/dom/dvuhyarusnaya-krovat-s-divanom.jpg

www.beddo.se/shop/16124/art24/h8785/21248785-origpic-004fc9.jpg

www.drkarchitects.com/assets/lovely-sofa-bunk-bed-ikea-sofa-bunk-bed-ikea-stoney-creek-design.jpg

En del av dom kanske inte är så enkla att hitta här, men ikea har ju t.ex. några som man kan ställa en soffa under. Kan bli läckert med rätt soffa, kuddar och filtar... och självklart med en snyggt bäddad säng ovantill så att det inte stör intrycket.

Tack för input men det funkar inte för mig tyvärr :(
  • Anonym (po)
    Anonym (Ts) skrev 2017-12-17 19:11:31 följande:
    Tack för input men det funkar inte för mig tyvärr :(
    Du kommer få det väldigt trångt om du vill ha både soffa och stor säng. Möjligen att det skulle fungera ifall du struntade i matbordet och istället åt vid soffbordet. Det kommer liksom se väldigt fullproppat ut annars, men det kanske inte gör något?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (po) skrev 2017-12-17 19:18:42 följande:

Du kommer få det väldigt trångt om du vill ha både soffa och stor säng. Möjligen att det skulle fungera ifall du struntade i matbordet och istället åt vid soffbordet. Det kommer liksom se väldigt fullproppat ut annars, men det kanske inte gör något?

Hur stor säng tror du skulle funka? 90 känns för litet...

Hade en liten tanke att skaffa ett klaffbord på väggen mellan toa och kök. Och sen ha sittpuffar som man kan dra dit. Tänkte ha en väldigt liten petit tvåsitssoffa. Inte en sån där kantig stor klumpig kloss liksom.
  • Anonym (Ts)

Tror ni man kan bygga ett eget loft? Med trä som man målar vitt? Vill isf ha det riktigt diskret och stilrent. Får nog inte förankra något i väggen dock

• Anonym (Ts)

Någon som vet om det går att anlita en sån där firma som bygger loft men om de kan bygga utan att förstöra väggar och tak? Typ som på bilderna fast isf med träbalkar fristående liksom.

• Anonym (Ts)
    Anonym (ert) skrev 2017-12-17 20:11:29 följande:

Sängskåp?

Har du erfarenhet av ett sådant?
  • Anonym (Litet)

Du får nog rikta in dig på att ha en sk dagbädd som soffa/säng och ett litet bord med stol till om du ska kunna röra dig i lägenheten. 22m2 är mycket mindre än man tror. Allt får du inte plats med som du tänker nu.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Litet) skrev 2017-12-17 21:09:40 följande:

Du får nog rikta in dig på att ha en sk dagbädd som soffa/säng och ett litet bord med stol till om du ska kunna röra dig i lägenheten. 22m2 är mycket mindre än man tror. Allt får du inte plats med som du tänker nu.

Deppigt :(
  • Anonym (Ts)

Ville helst ha både soffa och säng för att inte vara i sängen för mycket. Har sömnproblem så vill helst bara vara i sängen när jag ska sova :/

Svar på tråden Hjälp! Hur inreda denna lilla etta på 22 kvm?!