Inlägg från: Anonym (ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ångest)

Ångesttråden

Välkommen till Ångesttråden, en tråd där vi som leder av ångest kan stötta varandra, dela med sig av råd eller helt enkelt skriva av sig.

Har tidigare haft panikångest men med uppehåll tills nu. Igår kväll blev jag skakig om händerna, trött, rastlös. Det gick över, men nu ikväll mår jag likadant fast känslorna är mer intensiva. Mina symptom är följande; intensiv trötthet, svag i musklerna (vill bara ligga ner), skakig i händerna, en känsla av att vilja krypa ur kroppen. Vet inte hur jag ska beskriva det, känns som en diffus vibration i bröstkorgen. Som att hela kroppen vibrerar. Senast jag kände såhär sökte jag akut för att jag trodde att jag höll på att bli "galen", hjälp någon? :(

• Svar på tråden Ångesttråden
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Herr Ågren) skrev 2018-01-02 20:01:53 följande:

Jag hänger också på här... Lider av lite hypokondri, ångest och depression.

Just nu är jag bara allmänt konstig i kroppen och orolig. Tänker ju såklart att nåt är fel då.

Förstår dig, är också hypokondriker. När jag känner att något är fel brukar jag tänka att det "bara" är ångest, en klok människa sade till mig en gång att när man är riktigt sjuk så brukar kroppen ge starkare symptom och inte den här "diffusa" känslan, det har gjort mig tryggare. styrkekram
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Herr Ågren) skrev 2018-01-03 00:44:24 följande:
    Precis så brukar jag försöka tänka också... Har hört en säga så också. Funkar dock inte jättebra ibland hehe. Hur går det för dig nu då?
    Har inte haft ångest på några dagar nu vilket är en enorm befrielse! försöker att ta vara på de dagarna då jag faktisk kan gå ut och få saker och ting gjort istället för att ligga helt apatisk i sängen. Mvh
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Ångest här hos tjej också) skrev 2018-01-03 01:57:23 följande:

Lider också av kraftig ångest som kommer och går. Det går inte att värja sig mot den. Jag får som ni hjärtklappning och att man vill riva av sig skinnet.

Just känslan av att vilja riva av sig skinnet tycker jag är det värsta.. när jag får den känslan kan jag nästan göra vad som helst bara för att få bort den! känner mig ofta distanserad från verkligheten när ångesten infaller. Hoppas du mår bättre nu <3
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Glasstrut) skrev 2018-01-10 16:07:22 följande:

Fan vad jag hatar detta. Nu kryper ångesten på.

Usch... du kan alltid skriva av dig här för att få stöd. Försök att ta dig igen det, andas <3
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Inlagd) skrev 2018-01-10 16:27:49 följande:

Försökte ta livet av mig pga. all ångest och nu vill dom lägga in mig men jag vill inte. Jag funderar på att rymma trots att det känns som en jätte dålig idé. 

Jag tycker absolut att du ska lägga in dig! Jag vet att ångest är FÖRJÄVLIG och att man gör vad som helst för att få den att gå över, men det finns hjälp att få! Vad gör du nu för att lindra din ångest? Tar du några mediciner? KRAM!!!!
  • Anonym (ångest)
    Anonym (J) skrev 2018-01-12 17:59:25 följande:

Läste lite ovan. Jag är partner till en med depression, hypokondri o ångest. Tar vänligen o tacksamt emot berättelser, tips o råd hur ni känner er, hur det fungerar med en relation, vad bör jag tänka på? Vill bara få förståelse samt lättare att hantera relationen. Tack.

För min del är det viktigt att inte bli förlöjligad när jag är orolig över diverse sjukdomar. Jag söker ofta bekräftelse hos omgivningen när jag har besvär och är orolig över att bli sjuk, det som får mig att må bättre är när mina vänner stöttar mig utan att förlöjliga mig. Fakta är väldigt viktigt! Ofta räcker det med att mina vänner påminner mig om att mina oroskänslor inte är realistiska och varför. För min del räcker det inte ifall någon säger "du inbillar dig bara!", mina oroskänslor släpper ofta om någon förklarar.

Det med ångest är klurigt då det är oerhört individuellt... jag har flertalet i min omgivning som inte alls förstår att jag inte kan träffas om jag har ångest, för min del är ångest handikappande då symtomen blir väldigt fysiska, jag kan knappt röra på mig och blir yr. Jag blir ofta väldigt ledsen pga detta... det du kan göra är att finnas där för din partner och ge hen utmaningar i den mån hen orkar! Om din partner har en dålig dag så försök få hen att gå ut så att man inte hamnar i en ond cirkel då man sitter inomhus hela tiden.

Jag svarar gärna på fler frågor om det är något du undrar <3
  • Anonym (ångest)

Usch inte ikväll igen!! Kan inte andas, känns som att någon stryper mig, känner mig helst skakis...... tips någon???????

Svar på tråden Ångesttråden