• Anonym (ångest)

Ångesttråden

Välkommen till Ångesttråden, en tråd där vi som leder av ångest kan stötta varandra, dela med sig av råd eller helt enkelt skriva av sig.

Har tidigare haft panikångest men med uppehåll tills nu. Igår kväll blev jag skakig om händerna, trött, rastlös. Det gick över, men nu ikväll mår jag likadant fast känslorna är mer intensiva. Mina symptom är följande; intensiv trötthet, svag i musklerna (vill bara ligga ner), skakig i händerna, en känsla av att vilja krypa ur kroppen. Vet inte hur jag ska beskriva det, känns som en diffus vibration i bröstkorgen. Som att hela kroppen vibrerar. Senast jag kände såhär sökte jag akut för att jag trodde att jag höll på att bli "galen", hjälp någon? :(

• Svar på tråden Ångesttråden
  • Anonym (Glasstrut)

Hänger på här. Får panikattacker på grund av posttraumatisk stress.

• Anonym (Herr Ågren)

Jag hänger också på här... Lider av lite hypokondri, ångest och depression.

Just nu är jag bara allmänt konstig i kroppen och orolig. Tänker ju såklart att nåt är fel då.

• Anonym (ångest)
    Anonym (Herr Ågren) skrev 2018-01-02 20:01:53 följande:

Jag hänger också på här... Lider av lite hypokondri, ångest och depression.

Just nu är jag bara allmänt konstig i kroppen och orolig. Tänker ju såklart att nåt är fel då.

Förstår dig, är också hypokondriker. När jag känner att något är fel brukar jag tänka att det "bara" är ångest, en klok människa sade till mig en gång att när man är riktigt sjuk så brukar kroppen ge starkare symptom och inte den här "diffusa" känslan, det har gjort mig tryggare. styrkekram
  • Anonym (Herr Ågren)
    Anonym (ångest) skrev 2018-01-03 00:28:01 följande:
    Förstår dig, är också hypokondriker. När jag känner att något är fel brukar jag tänka att det "bara" är ångest, en klok människa sade till mig en gång att när man är riktigt sjuk så brukar kroppen ge starkare symptom och inte den här "diffusa" känslan, det har gjort mig tryggare. styrkekram
    Precis så brukar jag försöka tänka också... Har hört en säga så också. Funkar dock inte jättebra ibland hehe. Hur går det för dig nu då?
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Herr Ågren) skrev 2018-01-03 00:44:24 följande:
    Precis så brukar jag försöka tänka också... Har hört en säga så också. Funkar dock inte jättebra ibland hehe. Hur går det för dig nu då?
    Har inte haft ångest på några dagar nu vilket är en enorm befrielse! försöker att ta vara på de dagarna då jag faktisk kan gå ut och få saker och ting gjort istället för att ligga helt apatisk i sängen. Mvh
  • Anonym (Herr Ågren)
    Anonym (ångest) skrev 2018-01-03 01:43:37 följande:

Har inte haft ångest på några dagar nu vilket är en enorm befrielse! försöker att ta vara på de dagarna då jag faktisk kan gå ut och få saker och ting gjort istället för att ligga helt apatisk i sängen. Mvh

Men härligt du! Förstår det, själv ligger jag bara och ser på tv och läser ångesttrådar
  • Anonym (Ångest här hos tjej också)

Lider också av kraftig ångest som kommer och går. Det går inte att värja sig mot den. Jag får som ni hjärtklappning och att man vill riva av sig skinnet.

• Anonym (Herr Ågren)
    Anonym (Ångest här hos tjej också) skrev 2018-01-03 01:57:23 följande:

Lider också av kraftig ångest som kommer och går. Det går inte att värja sig mot den. Jag får som ni hjärtklappning och att man vill riva av sig skinnet.

Hej! Får du några andra symptom också? Och trevligt med fler i tråden!
  • Anonym (ångest)
    Anonym (Ångest här hos tjej också) skrev 2018-01-03 01:57:23 följande:

Just känslan av att vilja riva av sig skinnet tycker jag är det värsta.. när jag får den känslan kan jag nästan göra vad som helst bara för att få bort den! känner mig ofta distanserad från verkligheten när ångesten infaller. Hoppas du mår bättre nu <3
  • Anonym (W)

Också hypokondriker som får för mig saker ibland. Men ibland, som idag, är det inget specifikt jag kan lägga oron på utan ligger bara vaken. Enda som hjälper är förmodligen en runk så man iaf får sova

Svar på tråden Ångesttråden