Oralsex - cancerrisk?
Är fruktansvärt rädd för cancer och den som drabbar munhåla och svalg pga oralsex.
Är singel sedan ett par år och intrycket jag fått av de jag varit på dejt med är att de flesta legat runt så otroligt mycket och haft olika kk´s vilket är något jag finner väldigt obehagligt och undvikit. Jag vill inte ha en promiskuös partner utan en som varit i längre relationer och inte ser så lättvindigt på sex, pga alla risker det innebär. Läste att bögar var de som drabbats mest av HPV viruset men även män som legat med många kvinnor är smittbärare. För tankarna till 80-talet och AIDS epidemin. Naturen talar sitt tydliga språk att promiskuösitet straffar sig genom allvarliga sjukdomar. Nu är det dax igen.
Jag har nu blivit förtjust i en kille som jag träffat via några bekanta som är oerhört attraktiv och intressant på många plan. Vi har träffats ett par gånger men jag har ännu inte vågat ha sex med honom för att jag är väldigt säker på att han haft många sexpartners pga sitt utseende och charm Men han är ganska hemlighetsfull och pratar inte så mycket om tidigare relationer och jag har inte vågat fråga så mycket av rädsla för att verka svartsjuk och skrämma bort honom.
Men hur ska man lägga fram det här och rädslan för sex? Att ha oralsex med kondom är uteslutet och verkar absurt. Tyvärr finns HPV viruset kvar och risken försvinner inte av att man har samma partner en längre tid.
Hur gör ni andra när ni har sex med nya?