• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Lucifer91
    Ellasia skrev 2018-01-10 18:37:21 följande:

Hej! Hänger på lite i denna tråden även fast jag kanske inte blev gravid just i januari. Fick reda på att min hinnsäck va tom på tidigt ultraljud förra veckan så nu är en lång väntan på ett missfall eller hjälp för att sätta igång det..

MEN.. ni som blivit gravida nu, va tar ni för tillskott (tex folsyra, zink, mitt val kvinna) isf för att lyckas bli gravida och sedan hålla det hela vägen?

Nu beror väll inte detta missfallet på vitaminbrist men tänkte det är lika bra att höra va andra tar för att göra sig mer redo nu till nästa gång! Har tagit Gravid tabletter nu men dom kanske man inte ska ta innan man blir gravid?

Beklagar :/ jag är inte gravid (än, va jag vet) men ja jag ville endå skriva, jag va i kontakt led barnmorska om va man bör ta för just extra tillskott, hon poängterade folsyra, både innan graviditet och under början av graviditeten, (tror de va till v12 om jag inte minns fel) när jag sen va på apoteket ville jag höra om apotekaren sa något annat, men båda dom där sa att folsyra va att rekommendera..

så de tar jag iallafall nu! Lycka till o framtiden, hoppas du plussat snart! :)
  • Ellasia
    Lucifer91 skrev 2018-01-10 19:22:52 följande:

Beklagar :/ jag är inte gravid (än, va jag vet) men ja jag ville endå skriva, jag va i kontakt led barnmorska om va man bör ta för just extra tillskott, hon poängterade folsyra, både innan graviditet och under början av graviditeten, (tror de va till v12 om jag inte minns fel) när jag sen va på apoteket ville jag höra om apotekaren sa något annat, men båda dom där sa att folsyra va att rekommendera..

så de tar jag iallafall nu! Lycka till o framtiden, hoppas du plussat snart! :)

Får se det som att det hände av en anledning.. nu vill man bara komma igång att kunna färska igen och bli av med det som lurar kroppen att jag är gravid..

Aa folsyra ska vara väldigt bra det ingick i de tabletter jag tog tidigare men nu blir det nog att byta för dom smakade hemskt..
  • Sunshine4life
    Liiiinda90 skrev 2018-01-10 19:15:47 följande:

S

Ska dom här testen bli såhär ?

Bim-2

Kvällsurin

Det ser nästan ut som ett vitt streck? Har du många stickor hade jag tagit en ny imorgon bitti med morgonurin för att se.
  • Woohooo

FRÅGA TILL ALLA SOM TESTAR:

Är det verkligen så viktigt med morgonurin? När jag kört med äl-tester stod det där FÖRTYDLIGAT att det var bäst att testa efter kl 10 på morgonen.

Jag har BIM fredag kväll/lördag förmiddag, och jag hade tänkt testa på fredag. Min pojkvän är dock hemma först kl 22 på kvällen, och vi vill göra det tillsammans.

Spelar det egentligen roll vilken tid det är, eller handlar det om att det måste gå ett visst antal timmar? Isåfall är det inga problem. Jag går oftast på toa två gånger om dagen bara, morgon och kväll.

Hur skulle ni göra? :)

• Lindsey77
    Mawie skrev 2018-01-10 17:29:19 följande:
    Rosenrot hjälpte mig, hade långa cyklar, nu är de 32-35 dagar, känner mig ägglossning fysiskt, stämmer bra med min app, plus äl stickor.

Testar du samma tid? Vet en del som får utslag fm, sen på em har det sjunkit, så de har ägglossning men kanske missar det.
    Jag har ÄL testat på lite olika tider, vissa perioder 2 ggr/dag. Strecket brukar vara starkare på em i ÄL tider, men aldrig fått positivt. Men har ändå lyckats bli gravid. Har fyra barn.

Jag har ju fått diagnosen PCO en gång i tiden, därav mina långa cykler. Ändå kortare cykler nu när jag är äldre. Förr kunde jag ha 60-90 dagar!!

Men jag har ändå kunnat bli gravid. Första barnet kom dock till med pergotime.

Var köper du rosenrot? Finns det ngt bra ställe på internet och hur snabbt tog det före du fick kortare cykel? *Ursäkta de många frågorna, ha ha*.
  • Lindsey77
    Lilj3 skrev 2018-01-10 17:39:25 följande:
    Du är inte ensam. Har också mellan 30-40 dagar, men oftast 35+. Är på dag 36 idag. Är också testmissbrukare men har lyckats låta bli att testa hittills denna månad och känner mig duktig :P
    Det var inte dåligt att du kan hålla dig ifrån testen. Nästa månad kanske jag inte ska ha några hemma?

Jag hade ju inte tänkt testa, förra månaden testade jag ju positivt dag 28 för att sen få missfall dag 33. Hade jag inte testat hade jag ej vetat... Men en del av mig vill veta... har jag lyckats bli gravid har jag ju ÄL i alla fall.

Nu... blanka test varje morgon. Måtte testerna slut snart. Om jag ej är gravid kan ju mensen dyka upp nu tycker jag.
  • Liiiinda90
    Sunshine4life skrev 2018-01-10 19:41:00 följande:

Det ser nästan ut som ett vitt streck? Har du många stickor hade jag tagit en ny imorgon bitti med morgonurin för att se.

Ja jag har 7 kvar :) men undra mer varför de va lila i kanterna ?
  • Lindsey77
    LillaMy08 skrev 2018-01-10 17:42:29 följande:

Vad har ni för erfarenheter från graviditetskollens tester? Beställer alltid därifrån men läste omdömen nu, och ingen verkar direkt tycka dom funkar bra. Många som säger att de alltid visar svagt eller inte alls (trots att andra test visar positivt).

Jag testade positivt med flera test, billiga tester, Babyplan och till och med Clearblue digital. Det digitala köpte jag endast för att gravkollens test visade helt negativt!! Detta var i dec, men tyvärr fick jag ju missfall...

De verkar inte känna av tidig graviditet??
  • Lindsey77

Finns det någon som fått sin mens och kan starta BIM februari så man har någonstans att vandra vidare om man får sin mens? Så kan man följas åt från början igen??

Svar på tråden BIM JANUARI 2018