Inlägg från: Anonym (ohyfs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ohyfs)

Efter dejten så svarar hon inte längre :(

Anonym (Var på dejt) skrev 2017-12-19 01:06:10 följande:
    Nej, hon vill nog inte ha mer kontakt. Jag vill egentligen inte att vi ska bli något par, känner mig inte intresserad på det viset. Jag hade hoppats på en ny vän dock. Men det som förargar mig är att hon så brutalt och hänsynslöst inte svarar på sms, utan nån anledning mer än att hon nog inte vill att det ska bli något mellan oss. 

Hade jag varit intresserad av henne mer än vän så hade jag nog ringt, men nu tror jag att jag nöjer mig med att sms en gång till och fråga vad det är för beteende hon blivit upplärd att agera. Tycker det är så fräckt gjort av henne. Det stör mig extra då hon hela tiden visat sig vara en väldigt rar och snäll tjej med "de rätta" värderingarna.

Jaja fick skriva av mig lite i alla fall, och tack för era input! Glad
    Detta är ett ytterst vanligt beteende i dejtingvärlden: Om man inte blir superattraherad brukar all kontakt upphöra exakt efter dejten. Inga mer mail, sms..nada. Har själv gjort det varje gång jag inte känt attraktion. Har inte haft modet att säga att jag inte fann dem attraktiva. Personligen har jag inte alls hängt på dejtsidor för att få vänner och en kille som blir attraherad av mig kommer fortsätta hoppas och stöta varför man hellre klipper.På dejtsidor vill människor ligga oftast. Ta det inte personligt annat än att hon inte blev attraherad och ring för allt i världen inte henne om hon inte svarat på 2 sms..det är stalkervarning.Hon hade hört av sig om hon ville träffa dig.
  • Anonym (ohyfs)
    Anonym (Var på dejt) skrev 2017-12-19 13:19:33 följande:
    Men jag förstår inte vad det är för beteende egentligen? Det är oförskämt att inte höra av sig, och det i sig kan ge upphov till stalking då den andre parten kan bli så frustrerad över att inte få svar att han blir mer intensiv. Sådan är inte jag, men jag kan tänka mig andra känner liknande som råkar ut för det.

Sen tycker jag det är oempatiskt att inte skriva tillbaka när jag ärligt var orolig i mitt sms för att något hänt henne då hon inte svarar. Vad ska det tjäna till att inte skriva tillbaks undrar jag?

Ett enkelt sms: "Jag hade trevligt men jag kände tyvärr inte den där attraktionen när vi sågs. Det är ju väldigt subjektivt hur sådant uppstår. Så jag kommer leta vidare. Hoppas vi kan skiljas åt som vänner." Jag skulle bli nöjd av ett sådant sms, och gått vidare. Det är ju inte alls konstigt att man när man ses inte känner samma attraktion.
    Håller med dig absolut och har själv önskat att andra skulle behandla mig så vid flera tillfällen. Men människor är fega och ghostar hellre än att behöva utsätta sig för att såra och bli obekväma och det finns inget man kan ju åt det. Man kan aldrig kräva av någon annan att ha ett mod eller beteende som de inte har eller någonting alls för den delen. Man kan bara göra som man själv anser rätt och sen lämna det och inte förvänta sig att de för dem känns likadant. Jag har varit med om såna otroliga historier och blivit så blåst av killar att det varit skrattretande och helt omöjligt att förstå deras beteende. De har själv bjudit in sig, hört av sig varit besatta, erbjudit än det ena efter det andra sagt att de hoppas ditt och datt, att de gillar mig så extremt mycket, velar flytta ihop, bästa sexet nånsin osv. En av dem sa t om att han älskade mig flera gånger för att sen spårlöst försvinna...jag har hört alla varianter och lärt mig att det som känns bra eller låter för bra för att vara sant blir aldrig något. När det är rätt känns det perfekt för båda samtidigt och finns aldrig några tvivel, ifall man kan svara på sms eller ringa..det är bara totalt självklart. Så fort man tvekar är det alltså inte rätt och så har det känts för mig i flera år..inte rätt alls. Inte vill du väl ha någon i ditt liv som redan så tidigt behandlar dig så dåligt och har så låg moral? de flesta tjejer tvingas också vara övertydliga och extrahårda mot killar eftersom de har många inviter, iallafall till sex. Som tjej är man också rädd för att få ilskna stalkers, killar som ska hämnas, bli våldsamma etc eftersom många killar inte kan ta ett nej och blir förbannade väldigt ofta.Vardag för tjejer och läskigt.
Svar på tråden Efter dejten så svarar hon inte längre :(