Inlägg från: Anonym (Zig Natur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zig Natur)

Varför är män otrogna TROR du?

Hypotetisk fråga.
    Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?
  • Anonym (Zig Natur)

Själv har jag aldrig varit otrogen, men jag hade en sambo som anklagade mej varje dag, efter en fest där jag kanske råkat vila ögonen på någon 10poängares kropp några sekunder kunde det pågå gräl en vecka efter. Då har man väldigt god lust att sätta på första bästa bara för att man redan fått utskällningen. Min nuvarande är inte riktigt så svartsjuk, men är helt ointresserad av sex som jag vill ha det, så det skulle vara enda anledningen att jag skulle kunna vara otrogen i dagsläget.

• Anonym (Zig Natur)
    Anonym (T) skrev 2017-12-19 14:00:04 följande:

Bara nyfiken TS, tror du män och kvinnor är otrogna av olika anledningar och vad är i så fall skillnaden?

Jag tror att kvinnor oftare hamnar i säng med någon annan helt oplanerat på tex en konferenser och utan att det kanske är något större fel på sexlivet hemma, iallafall är det inte den största orsaken utan tillfället som gjorde det. Medan män kanske oftare planerar sina aktiviteter genom att tex söka sexpartner på nätet för att sexlivet är dåligt hemma. Men det bara vad jag tror, skulle gärna vilja höra vad kvinnor som varit otrogna har att säja.
  • Anonym (Zig Natur)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-12-19 14:45:12 följande:

Ni män som skriver att ni inte får så mycket sex som ni vill, ger ni kvinnorna det de vill ha i sängen? Gör ni det skönt för dem? Får de orgasm. Om inte, varför skulle de vilja ha sex med er om det inte ger dem något.

På tal om detta. En väninna till  mig tycker att hennes man är så aptråkig i sängen. Hon får inte ut nå¨got över huvud taget. De har inte haft sex på ett halvår minst. Nu funderar hon på att ta sig en älskare.

Det var ett väldigt motsägelsefullt inlägg.
    du ger ju svaret i exemplet om din väninna.

• Anonym (Zig Natur)
    karolina17 skrev 2017-12-19 23:47:37 följande:

Primitiva män och kvinnor som antagligen har en fru/man/ sambo som är mer mamma/pappa åt dem än partner, ingen kärlek mellan dem. De känner sig inte uppskattade utan mer utnyttjad av partnern. Dock är de bekväma med hur de har det ordnat, klarar inte av att leva ensam, separerar därför inte. Istället så söker de det som saknas genom otrohet.

Så sant!
    Har sett flera exempel på hur det blivit så när barn kommit in i familjen, kvinnan börjar efter hand behandla mannen som ett barn med, varpå mannen känt sej kränkt och sökt sej till andra, kvinnan får ingen kärlek och situationen blir bara värre.
    Frågan är hur man bryter ett sådant beteende?

• Anonym (Zig Natur)

Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.
    Hade kvinnor haft bättre koll hade kanske många förhållanden varit bättre och mannen hade inte sökt sej till andra för att få det han egentligen ville ha av sin partner men inte fick.

Sedan kan man givetvis göra undersökningen att gälla båda könen, men nu gjorde jag den på detta vis för att få bästa svar, både män och kvinnor vill ju förstå varandra, blandar man könen i undersökningen så blir svaren en enda soppa

Men en sak är säker och gäller båda könen, har du en sexgalning till partner som vill betydligt mer (och då menar jag inte bara "oftare") än dej själv men inte får det så är risken väldigt stor att hen kommer att vara otrogen.

• Anonym (Zig Natur)
    Stårschan skrev 2017-12-20 16:44:09 följande:
    Tycker du att du har tillräckligt statistiskt underlag för att kunna dra den slutsatsen? På totalt 58 röster från de svenskar som råkar hänga på FL...
    Man ser en klar trend i svaren, iallafall i männens svar, visst kan det ändra sej lite ju fler som svarar, men ju fler svar man får desto mindre ändrar sej trenden, det är iallafall en sak som är statistiskt säkerställd.

Men självklart, FL-Omröstningar överhuvudtaget visar bara vad just vi på FL tycker och tänker, och kanske inte alltid lika som allmänheten.
  • Anonym (Zig Natur)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-21 11:27:56 följande:
    I Sverige är kvinnor mer otrogna än män.
    Möjligt, Har ingen uppfattning om det faktiskt.

Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?