Inlägg från: Anonym (F30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F30)

Varför är män otrogna TROR du?

Kvinna som svarar: Annat.

* Tror att män till större grad agerar på den där känslan av att "gräset är grönare..." medans kvinnor i allmänhet kämpar för att hålla ihop det förhållande man redan har. Gäller t.ex. när förhållandet har svackor eller sexlivet går lite segt en period. Kvinnan är problemlösare, mannen den som ger upp utan att ha testat.

* Tror vidare att kvinnor oftare känner en mer osjälvisk kärlek för sina män, även när kärleken kanske går över i vänskap bryr hon sig fortfarande om honom. Där männen istället blandar ihop kåt med kär, och därför har han lättare att svika eller ge upp det vana mot nåt spännande och nytt.

Säger jag att ALLA är såhär? Att det stämmer in på alla män? Självklart inte.

(Har f.ö. själv aldrig blivit sviken, och aldrig svikit någon, på det sättet. Så jag är inte, typ, bitter och ensamstående som blivit lämnad. Don't get me wrong, blir man lämnad har man anledning att vara bitter. Men jag är det icke.)
  • Anonym (F30)

Vill också tillägga att kvinnor absolut kan vara lika "lättflirtade", som t.ex. nån som gav exemplet att man hamnar i säng med nån på en konferens. Men jag tror att i allmänhet är de kvinnor som beter sig så oftare singlar, eller är på väg bort från ett kasst förhållande... medans en man skulle kunna låta sig flirtas ner i sängen av en söt/sexig tjej ÄVEN om han var lyckligt gift. 

Tror inte att män behöver någon direkt anledning (som att t.ex. ha problem i äktenskapet) innan de är otrogna. Tror kvinnor i större utsträckning har en anledning medans männen är mer, "det bara hände", "jag råkade!".

Ang. ett av de andra alternativen:

Att de upplever att de inte får vad de "behöver" ur sexlivet tror jag är en lika vanlig anledning hos båda könen. Och då är ju frågan om man själv är en sån förträfflig älskare eller om man har den sexpartner man förtjänar hemma i sängen...

• Anonym (F30)
    Stårschan skrev 2017-12-19 15:16:49 följande:
    Du tror alltså att kvinnor på något sätt har en högre moral än män. Jag är inte så säker på det. Jag tror att det mer handlar om personlighetstypen.
    Hm, nä jag tror inte det är moral, direkt. Tror inte kvinnor nödvändigtvis har mer av den varan. Kanske snarare att kvinnor (våran hjärna) upplever känslor annorlunda än män, eller lägger ett annat värde på känslor. Jag vet inte. Använde "tror" en massa för att jag inte direkt har ett bra svar. Flört

Jag tror väl egentligen också mest på personlighetstypen. Men vissa personlighetstyper känns ju mer vanligt förekommande hos män exempelvis...
  • Anonym (F30)
    BossHoss skrev 2017-12-19 15:36:20 följande:
    vet fler kvinnor än män som är otrogna.
    Okej. Delar inte den erfarenheten.
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?