Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Varför är män otrogna TROR du?

Hypotetiskt svar. Jag tror att om min man skulle vara otrogen så skulle det vara för att tillfället gjrode tjuven. Att han skulle bli lite för full i ett sammanhang på annan ort där ingen kände honom eller mig, där det skulle finnas en attraktiv kvinna som också blev lite för full, och så skulle det blir lite dans eller så så att de började ta på varandra, och så kanske det visade sig att de bodde i hotellrummen bredvid varandra, och råkade hamna i samma hiss upp frampå småtimmarna, och så kanske någon av dem bjöd in den andra på rummet för att visa något jobbrelaterat, och så stängdes dörren och så ledde det ena till det andra. Har svårt att se att han skulle få tillfälle på annat sätt.

Min teori.

• Stårschan
    BossHoss skrev 2017-12-19 10:18:18 följande:

Får man inte sex så söker man det annanstans, eller om man blir anklagad och behandlad som om man vore otrogen utan att vara det, så kan man lika gärna va det för beskyllningen är den samma.

Väl värt att tänka på för alla svartsjuka och kontrollerande människor där ute!
  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-12-19 10:40:16 följande:
    Vet faktiskt väldigt många som till slut varit otrogna pga att de (alla andra läs inte ordagrant detta är till stårschan för hon fattar vad jag menar) blivit drivna till det via anklagelser osv
    Tack! Skrattande

Och sorgligt att det blir så.
  • Stårschan
    Anonym (F30) skrev 2017-12-19 15:13:33 följande:

Vill också tillägga att kvinnor absolut kan vara lika "lättflirtade", som t.ex. nån som gav exemplet att man hamnar i säng med nån på en konferens. Men jag tror att i allmänhet är de kvinnor som beter sig så oftare singlar, eller är på väg bort från ett kasst förhållande... medans en man skulle kunna låta sig flirtas ner i sängen av en söt/sexig tjej ÄVEN om han var lyckligt gift. 

Tror inte att män behöver någon direkt anledning (som att t.ex. ha problem i äktenskapet) innan de är otrogna. Tror kvinnor i större utsträckning har en anledning medans männen är mer, "det bara hände", "jag råkade!".

Ang. ett av de andra alternativen:

Att de upplever att de inte får vad de "behöver" ur sexlivet tror jag är en lika vanlig anledning hos båda könen. Och då är ju frågan om man själv är en sån förträfflig älskare eller om man har den sexpartner man förtjänar hemma i sängen...

Du tror alltså att kvinnor på något sätt har en högre moral än män. Jag är inte så säker på det. Jag tror att det mer handlar om personlighetstypen.
  • Stårschan
    Anonym (B) skrev 2017-12-20 10:57:02 följande:
    Håller med, att jag skrev han beror på att jag lever med en man. 
    Och det var ju det som ts frågeställning;
    Hur vi kvinnor skulle reagera om mannen var otrogen.
    Men självklart är det inte könsbundet, oavsett kön så är det lika vidrigt med otrohet. 
    Men det är väl ändå inte frågeställningen! Förvånad

Frågan är ju vad vi gissar skulle vara orsaken till en eventuell otrohet.
  • Stårschan
    Anonym (B) skrev 2017-12-20 11:21:37 följande:
    Läs ts, såhär skriver hen: 

"Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?"

Kvinnorna ska alltså svara på varför deras män skulle vara otrogna, (hypotetiskt) 
    Och män ska svara på varför dom skulle vara otrogna (hypotetiskt) 

Beroende på kön på den som svarar så är det alltså olika frågor, som ts vill ha svar på. 
    Ingenstans i ts står det någon fråga om kvinnor som är otrogna, men som jag skrev, så spelar det ingen roll vilket kön det, den som är otrogen är ett svin, anser jag. 
    Och ingenstans där frågar TS om hur man skulle reagera om mannen var otrogen, vilket var vad du själv skrev i inlägg #48.
  • Stårschan
    Anonym (B) skrev 2017-12-20 13:18:08 följande:
    Jisses vad du märker ord, du fattar ju vad jag menar, är du bara ute efter att bråka? 
    Men visst reagera kanske var fel ordval, är du nöjd nu?
    Vänta nu - försöker du föra över skulden på mig, för att jag inte förstår vad du menar, eftersom jag tolkar det du skriver utifrån vad orden faktiskt betyder, istället för vad du själv har hittat på att de bör betyda i det här sammanhanget?

Om du inte vill bli misstolkad så får du väl skriva det du menar, istället för något helt annat. Du kan liksom inte sitta hemma och bestämma själv vad du tycker att varje ord ska betyda, och sedan tjura över att folk inte förstår vad du menar!

Skärpning!
  • Stårschan
    Anonym (Zig Natur) skrev 2017-12-20 16:00:47 följande:

Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.

Tycker du att du har tillräckligt statistiskt underlag för att kunna dra den slutsatsen? På totalt 58 röster från de svenskar som råkar hänga på FL...
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?