Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Varför är män otrogna TROR du?

Anonym (Zig Natur) skrev 2017-12-20 16:00:47 följande:

Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.

Hade kvinnor haft bättre koll hade kanske många förhållanden varit bättre och mannen hade inte sökt sej till andra för att få det han egentligen ville ha av sin partner men inte fick.

Sedan kan man givetvis göra undersökningen att gälla båda könen, men nu gjorde jag den på detta vis för att få bästa svar, både män och kvinnor vill ju förstå varandra, blandar man könen i undersökningen så blir svaren en enda soppa

Men en sak är säker och gäller båda könen, har du en sexgalning till partner som vill betydligt mer (och då menar jag inte bara "oftare") än dej själv men inte får det så är risken väldigt stor att hen kommer att vara otrogen.

Beror på. Han kan vara sexgalen och vet hur han gör det med sin egen kropp med och om kvinnan låter han det så Win Win.

Jag vet att min partner skulle bara kunna vara otrogen när han tappat respekten för mig och det gör han om han slutat älska mig.
  • Anonym (S)
    Richard1986 skrev 2017-12-21 17:08:07 följande:

Orsakerna kan nog variera men det vanligaste tror JAG är att sexlivet har dött och ingen gör något åt det. Båda vill ha sex av naturliga skäl och har man det inte alls med varandra till slut så ökar risken att den ena eller båda har sex med någon annan till slut.

När jag var otrogen så hade vi båda upplevt hårda tider i respektives privatliv, sexlivet hade avstannat, kommunikationen funkade inte längre och ingen av oss tog initiativet till att förbättra det. En ödesdiger utveckling som inte kan sluta på annat sätt än dåligt om inte man själv tar initiativ till förändring.....i tid.

Sen är det väl säkert så också i flera fall att kärleken kan ha tagit slut också men att någon part råkar hoppa i säng med någon annan innan man har brutit upp fullständigt på "hemmaplan".

Ingen gör något åt det men att söka upp andra att knulla med har man ork motivation tid energi och engagemang för?

Nä, det handlar kort och gott om valet att vara egoistisk eller att tänka på din partner, allt annat är ursäkter ni försöker lätta era själviska samveten med.

Är det dåligt och varken jag eller min partner gör något.

Då kan man andas i något som heter acceptans. Att man inte fått det man vill ha. Man dör inte av det jag lovar!!

Och när man inte längre kan acceptera läget - men har mer ork och motivation att söka upp andra, då har man ju bara valt bort sin partner så då ska man stå för det också.

Går du in i ett förhållande ska du ju vara införstådd att du kommer offra saker, och ha grå perioder ibland. Om du inte är beredd att gå med på det, gå inte med på ett förhållande för ordet förhållande betyder - "att förhålla" förhålla dig till din partner vad än som känns och händer!
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?