• Anonym (Fotboll)

Barnens fotbollsklubb

Har en kille på som fyller 8 och som har spelet i vår fotbollsklubb. Efter samtal med andra föräldrar förstår jag nu att det kommer att blir mer arbete för oss som föräldrar nästa åt då de första åren är mer "fotbollsskola"

Bland annat ska vi tvätta matchkläder åt hela laget vid poolspel mm (enl tvättschema)
    stå i kiosken två pass, ca 4 timmar per pass.

Hjälpa till vid A-lagets matcher som bollkallar (ca 1 gång år)

Dela ut kyrkans reklamtidning  1 gång, alltså gå och dela ut i brevlådor.

Tycker detta är mycket extra jobb samtidigt som vi betalar en hög träningsavgift och medlemsavgift.

Är det lika mycket i alla fotbollsklubbar?

• Svar på tråden Barnens fotbollsklubb
  • fluu

Låter som det var när jag var liten. Det är vanligt. Klubbarna har ofta dåligt med resurser och gör så gott de kan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kjell2
    Anonym (Fotboll) skrev 2017-12-21 18:08:32 följande:

Har en kille på som fyller 8 och som har spelet i vår fotbollsklubb. Efter samtal med andra föräldrar förstår jag nu att det kommer att blir mer arbete för oss som föräldrar nästa åt då de första åren är mer "fotbollsskola"

Bland annat ska vi tvätta matchkläder åt hela laget vid poolspel mm (enl tvättschema)

stå i kiosken två pass, ca 4 timmar per pass.

Hjälpa till vid A-lagets matcher som bollkallar (ca 1 gång år)

Dela ut kyrkans reklamtidning  1 gång, alltså gå och dela ut i brevlådor.

Tycker detta är mycket extra jobb samtidigt som vi betalar en hög träningsavgift och medlemsavgift.

Är det lika mycket i alla fotbollsklubbar?

Kolla klubbens årsredovisning för att få en känsla för ekonomin.
  • Anonym (Lp)

Vad menar du med höga avgifter? Hur höga?

• Pretorian IV

Låter lite väl mycket, bla att ni ska ställa upp åt andra lag, och tvättningen känns lite överdrivet. Finns det ingen vaktmästaren?

Dock så är fotbollsföreningar (åtminstone de små) ideell verksamhet, och det krävs lite engagemang ifrån föräldrar för att det ska gå runt. Att stå i kiosken och hjälpa till vid nått tillfälle att dra in lite pengar är rimligt.

I vår klubb är det inga direkta krav, men det brukar lösa sig ändån med folk som hjälper till. Men som vanligt är det vissa som aldrig lyfter ett finger, och andra hjälper till jättemycket.

• Anonym (Fotboll)
    Anonym (Lp) skrev 2017-12-21 18:38:41 följande:

Vad menar du med höga avgifter? Hur höga?

900kr i träningsavgift och 200 i medlemsavgift
    Avgiften höjs nästa år nu betalar vi 500kr i träningsavgift och 200 i medlemsavgift.
  • Pretorian IV
    Anonym (Fotboll) skrev 2017-12-21 18:56:57 följande:

900kr i träningsavgift och 200 i medlemsavgift

Avgiften höjs nästa år nu betalar vi 500kr i träningsavgift och 200 i medlemsavgift.

Träningsavgift för 8-åringar? Aldrig hört talas om. Är det någon elitsatsande klubb?
  • Anonym (Fotboll)
    Pretorian IV skrev 2017-12-21 19:15:28 följande:
    Träningsavgift för 8-åringar? Aldrig hört talas om. Är det någon elitsatsande klubb?
    Nej det är en vanlig fotbollsklubb, absolut ingen elitklubb, tanken är nog att medlemsavgiften ska vara samma hela tiden medan träningsavgiften höjs med barnens ålder.
  • Pretorian IV

Tränare brukar inte få betalt för den åldersgruppen, det är normalt ideell arbete.

• Anonym (Fotboll)
    Pretorian IV skrev 2017-12-21 19:35:30 följande:

Tränare brukar inte få betalt för den åldersgruppen, det är normalt ideell arbete.

Jo det är föräldrar till barnen som är tränare.
    Tycker det verkar vara en bra klubb men tycker det är mycket arbete och höga avgifter.
  • Anonym (ppp)

tycker det låter rätt vanligt ja, vet flera klubbar där det är så där. Jag tycker inte det är rätt, däremot. Ta högre avgift då om det behövs och föräldrarna kan slippa hjälpa så mkt. 

Svar på tråden Barnens fotbollsklubb