• Anonym (Anonym)

    Torra slemhinnor eller vestibulit?

    Jag har under flera månaders tid plågats av "stickningar" i underlivet. Dessa har varit som värst då jag haft tajta byxor på mig osv. Har kollat upp könssjukdomar + svamp och bakteriell vaginos, vilket inte är något jag har. Gynekologen konstaterade att jag är torr och att jag ska behandla med vitt vaselin. 



    För ett tag sedan hade jag samlag för första gången med min pojkvän vilket gjorde oerhört ont. Nu har vi hunnit ha det ca. 5 gånger och det svider/bränner så oerhört mycket att det nästan är omöjligt att fullborda samlaget. Är detta normalt? Kan det bero på vestibulit eller torra slemhinnor? Det kanske är samma sak? Hur kan jag åtgärda detta? Blir galen snart.. Kan tillägga att jag inte använder preventivmedel med hormoner.

  • Svar på tråden Torra slemhinnor eller vestibulit?
  • Anonym (Anonym)

    Okej! Hoppas isåfall att jag ej har hunnit utveckla vestibulit än så att säga. Och ja, brukar bli väldigt våt så det är inte problemet..

  • Anonym (Wildrat)

    Testa Ovesterin kräm, den kan funka. Men annars är det en expert som gäller. En som inte rekommenderar vaselin (inte bra).

  • Anonym (Ka)

    Jag har också väldigt torra slemhinnor. Sedan vi började använda glidmedel är det jätte stor skillnad. Det är bara att ösa på. Om det inte hjälper kan det nog tyverr vara vestibulit.

Svar på tråden Torra slemhinnor eller vestibulit?