Anonym (Vänster) skrev 2017-12-27 00:51:08 följande:
Jag tycker dagens samhälle är jämställt så pass mycket det går, då jag tidigare uttryckt att jag tror mycket på biologiska skillnader mellan kvinnor och män, men även inom könen.
Så jag skulle nog klassad som en liberalfeminist i dina ögon men jag vill dock inte förknippas med feminist överhuvudtaget då detta förknippas med fi/v/mp.
Jag är för ett jämställt samhälle där man ska kunna nå så långt som möjligt givet sina förutsättningar.
Ok. Liberal särartsfeminism vore kanske en träffande sammanfattning.
Det finns egentligen bara ett enda sammanhang där det finns en genuin poäng med att ge uttryck för sin ideologiska härkomst, det politiska sammanhanget. Annars så är det ovidkommande. För i vardagens sammanhang för man dialoger med varandra och kan förklara sig i detalj utan problem.
Ska dock folket föra en dialog med politiken så behöver man använda samma språk, då det underlättar något kopiöst. För politikerna kan inte gå runt och knacka individ efter individ på axeln för att ta reda på vilken politik som en individ vill och inte vill ha i detalj - medan politikern förstår exakt hur någon ställer sig i avgörande frågor om det uttrycks ideologiskt och kan identifiera sådana samhällsströmningar med enkelhet.
En representativ demokrati är gjord för att fungera såhär.
Överstående är väl mest tomprat men här följer det väsentliga.
Ni verkar vara väldigt många idag som har sådana här eller närliggande åsikter. I dag har ni på olika sätt och vis hela högerblocket samt Sverigedemokraterna bakom er rygg. Problemet är dock att ingen av dessa har er bakom sin rygg, inte på det viset som ger luft under vingarna för
specifik politik.
Uttrycks allt genom blott valsedeln så har inte politikerna en chans att förändra sin politik utifrån det som väljarna specifikt vill ha i avgörande frågor.