Anonym (Hi) skrev 2018-01-03 00:31:11 följande:
Kan inte du, snälla, skriva en debattartikel som riktar sig till tex Lady Dahmer? Jag vet att du ser det som ointressant att diskutera med radikalfeminister och istället vill bilda opinion men det är just så du KAN bilda opinion!
Lady Dahmer är en av dom som polariserar feminismen bort från folket så till den milda grad att hon sänker det som borde vara målet. Att hon får vara oemotsagd i media och på plattformar av andra feminister förstör för ALLA feminister, även för såna som dig.
Det BÄSTA sättet att visa allmänheten att Lady Dahmer o co inte alls har monopol på ?feminism? är att ha en öppen Clash med henne som kommer dra massor av klick och uppmärksamhet vilket kan locka folk att lyssna på DIG och se att det finns fler sorters feminister!
Jag ber dig, att bara argumentera emot folk som skrämts bort får motsatt effekt, alla undrar bara varför du inte debatterar med feministerna istället som just nu skjuter hela paraplyet i foten. Det finns alldeles för lite självkritik, internkritik och öppen debatt mellan olika feminister, väldigt farligt när det ser ut som att alla feminister är på samma sida när hatarna som Dahmer tar så stor plats som ett ansikte utåt!
Jag kommer säkerligen göra något dylikt under mina högskolestudier. Vi kommer högst troligt att ha radikalfeministisk litteratur att förhålla oss till och då kommer jag absolut att ta chansen att förena nytta, nöje och studier.
Varför jag argumenterar med en sådan här målgrupp är för att jag vill väcka ett motstånd som på allvar kan utmana det feministiska etablissemanget. Jag vill ha en förändring.
Nu är jag ingen som sympatiserar med Sverigedemokraterna men mycket motstånd mot det feministiska etablissemanget har samlat sig där idag. Det är även ett väldigt konkret exempel att ta på och som gör det lätt att förstå vad jag menar.
Man far inte direkt med osanning när man påstår att Sverigedemokraternas gräsrötter är ganska typiska med att skandera slagord som "Ner med feminismen!", titulera sig som "antifeminist" och med allmänt se rött när Gudrun Schyman (FI) eller Kakan Hermansson tar plats i TV-rutan.
Hur ska dock någon politiker eller ens politiken ta det här motståndet på allvar - när Sverigedemokraternas talesman i jämställdhetspolitiska frågor, Paula Bieler (SD), är en uttalad särartsfeminist och har haft den posten i snart 4 år?
Sverigedemokraternas gräsrötter vill alltså bekämpa "feminismen" samtidigt som partiet företräds av en uttalad särartsfeminist i jämställdhetsfrågor. Det är en så missförstådd situation att deras eget syfte blir bekämpat av dem själva.
Det missnöjda folket behöver nå politisk medvetenhet om vi överhuvudtaget ska ha en chans att förändra ett politiskt område. För exempelvis sverigedemokraters del så handlar det om att ge Paula Bieler (SD) luft under vingarna, för åsikterna som hon representerar som särartsfeminist och individ - är det få sverigedemokrater som skulle rata, tvärt om.
Jag tar dock till mig det som du skriver och påpekar. Det är inte första gången som jag läser ett sådant budskap om hur jag träffar fel - men det här var första gången som jag har fått budskapet av någon som jag inte diskuterar med och som har följt det som jag skriver utifrån. Tack för det!