• Anonym (Bo)

Namnet Astrid?

Vad tycker ni om namnet Astrid? Jag tycket det är fint men undrar om det är krångligt att säga?  Vilka liknande namn finns annars?

• Svar på tråden Namnet Astrid?
  • Anonym (Superfint)

Jag älskar namnet Astrid! Så fint och är definitivt ett namn på listan till framtida syskon till vår dotter. Dom som säger att det låter som en gammal tant har säkert inte egna småbarn eller annan nära kontakt med små barn, för i så fall så skulle dom veta att det är den typen av namn som har kommit tillbaka!

• sextiotalist
    Anonym (S) skrev 2017-12-23 20:55:43 följande:

Ganska fint på någon som är i pensionärsåldern nu.

Snarare ett namn som tillhör min mormors generation.

Jag tycker namnet är vackert för alla åldrar
  • taquine
    Anonym (Gillart) skrev 2017-12-23 20:39:07 följande:

Jag gillar Astrid! Min dotter heter Sigrid och tycker båda är fantastiskt vackra.

Instämmer! Klassiskt och håller hur gammal /ung man är.Till Sigrid och Astrid kan läggas Hedvig tycker jag ,) 
    Goodness me
  • Anonym (D)

Jätte fint men kanske lite gammalmodigt på flicka, tjej kvinna.. men klart man kan va en cool Astrid.

Asta rycker jag blir lite mer najs.

• Anonym (Inte min smak)

Jag gillar inte det namnet,det passar bäst nån som är äldre kvinna.Sigrid är bättre.

• taquine
    smulpaj01 skrev 2017-12-25 11:19:13 följande:

Ja det funkar på äldre kvinnor, på barn är det inte fint.

Men även barn blir ju äldre med åren smulpaj;)Man brukar växa in i sitt namn.Men att vi tycker olika är väl helt ok, fasen vad trist om alla tyckte likadant.
    Goodness me
  • Anonym (SL)

Har alltid haft väldigt svårt för just det namnet. Vet inte varför men det låter fruktansvärt hårt.

• Nimzay

Jag tycker Astrid är ett fint namn, ett namn som jag skulle kunna tänka mig att ge ett framtida barn.

• Greenpants
    Anonym (Bo) skrev 2017-12-23 20:36:47 följande:

Vad tycker ni om namnet Astrid? Jag tycket det är fint men undrar om det är krångligt att säga?  Vilka liknande namn finns annars?

Jag älskar Astrid!!! :) jag tänker på en rutig klänning i sommaren när jag tänker på det namnet!
Svar på tråden Namnet Astrid?