Namnet Astrid?
Vad tycker ni om namnet Astrid? Jag tycket det är fint men undrar om det är krångligt att säga? Vilka liknande namn finns annars?
Vad tycker ni om namnet Astrid? Jag tycket det är fint men undrar om det är krångligt att säga? Vilka liknande namn finns annars?
Tycker att det är ett jättefint namn.
Älskar det! Stor favorit! Inte ett dugg krångligt. Det är ståtligt, starkt, nordiskt och vackert.
Väldigt vanligt. Personligen gillar jag det inte, låter hårt och lite svårt att säga. Gillar inte de där ?gammelnamnen? som är så populära nu, men det är jag det.
Min dotter heter det så jag älskar det såklart. Vi bor i USA så det funkar även internationellt.
Älskar Astrid! Tycker att namn som Astrid, Sigrid och Hedvig är väldigt fina och charmiga.
Jag har en Astrid som är 3, och, ja, hon tycker nog att det är lite knepigt att uttala sitt namn. Hon kallar alltjämt sig själv för Asri, så nu har hon blivit en Asri.
Lillasyster ska heta Emilia, så heter båda samma som en viss, känd barnboksförfattare. Blir det en till efter det får hon väl heta Anna då.
Väldigt vanligt. Personligen gillar jag det inte, låter hårt och lite svårt att säga. Gillar inte de där ?gammelnamnen? som är så populära nu, men det är jag det.
Gammelnamnen?
Den enda generationen jag inte mött det namnet är hos min mammas generation. Min generation var det.lite ovanligt, men bland de som är född senare så upplever jag att det är inte helt ovanligt.
Namn går i cyklar, tre generationer så är det tillbaka. Så snart ser vi nog Mikael, Thomas, Eva, Peter etc tillbaka igen.
Ok. Jag har bara hört namn som Astrid, Ingrid, Sigrid bland äldre, hade flera äldre släktingar med de namnen. Aldrig stött på någon yngre med de namnen, förutom senaste generationen.