Inlägg från: beso |Visa alla inlägg
  • beso

BF September 2018

Bejbin2018 skrev 2018-01-29 21:13:26 följande:

Hej på Er! Jag plussade i fredags???? känns heeelt overkligt även om jag anat/ känt på mig/ drömt om.. ja allt möjligt!!

Det tog sig tydligen direkt på första försök ( under ÄL)

Gjorde ett test som sagt i fredags efter att inte fått mens På någon vecka drygt tror jag...

Starkt Plus DIREKT! Köpte ett digitalt clear blue igår, bara för att se igen hihi och det visade Gravid 2-3 ????

Hur känner ni er? Mår ni bra? Jag mår fint, inget illamående men lite extra trött och hungrigare !

Stor kram

Hej o Grattis! :) Är det ditt första barn? :) Antar du är i ca v 6 nu då? Jag kände mig redan trött i v 6 och hade ont i brösten. Växtvärk i magen från o till i v 6-7. Inte så mkt annat. Nu är jag i v 10 och är dödstrött hela tiden och illamående från o till. Yr. Ont i tuttisarna. Kan göra ont i sidan av magen om jag gör nån ansträngning. Brukar ha mkt ångest i vanliga fall men det är mkt bättre sen jag blev gravid.! :)
  • beso

Idag har jag v9+2 för första gången fått sammandragning/hård spänd livmoder pga överansträngning/stress. Tidigt för det tycker jag men så har jag ju varit gravid många ggr också! Tar detta iaf som ett tecken på att det har vuxit som det ska.

Blir så irriterad. Dr sa när jag va där sist att jag skulle tillbaka på vul den 31a. Så hittar jag en kallelse nu som det står 29e på! :( Får ringa dom imorgon tänker inte betala 320kr eller mer för att dom klantar sig. :(

• beso
    Orkide skrev 2018-01-31 09:30:14 följande:

Fick se en bebis med tickande hjärta!! Datumen verksr stämma överens.

Stort Grattis! Mår själv jätte illa idag. Trots att jag äter ofta. T.om på natten vaknar jag flera ggr o äter.

Cocosboll: 1sept
  • beso
    Mimipig skrev 2018-01-31 11:59:11 följande:

Nu har vi varit på ultraljudet. Det fanns ett hjärta som slog, så det känns skönt att veta. De mätte till V6+0 istället för 7+0. Däremot låg det massa vätska runt livmodern som de tyckte var ovanlig. Det var först en sköterska och sen en bm som kollade. De ville att en läkare skulle titta, men han satt i konferens. De filmade då ul så läkaren ska ringa i em om jag fattade rätt och komma med ett utlåtande. Han hann inte titta när vi var där, men hälsade att ?vi ska inte vara oroliga?. Fast det är ju lättare sagt än gjort. Men hjärtat slog! Det är ju väldigt bra. Har någon annan hört talas om vätska runt livmodern?

Hej! Va bra bebisen ser ut att må bra! Men vart fanns vätskan? innuti livmodern? Fast utanför hinnsäcken? Har inte hört om detta förut! Har dr ringt upp ännu? Håller tummarna!
  • beso
    Almandan skrev 2018-01-31 14:28:54 följande:

Har också varit på UL (på privatklinik) och sett en liten bebis på nästan 2 cm i vecka 8+3. Så skönt att allt var bra. Moderkakan är förmodligen i bakvägg och navelsträngen väl synlig och fin =). Så glad!

Grattis va roligt! :) Wow syntes navelsträngen? :)
  • beso

Idag har jag mått som när jag hade hyper emesis i tidigare graviditeter. Knappt kunnat gå till toa ens. Efter en lergigan blev det bättre iaf men jag har svårt tro att det beror på den då det aldrig hjälpt tidigare. Fast alla graviditeter kan ju vara olika. Får se hur jag mår imorgon. Ska på ul på fredag om 2dgr o hoppas allt ser bra ut så man kanske vågar börjar planera lite. Tyvärr har jag haft lite dunkande ont på vänster sida i nedre magen. Blir såklart lite orolig o är på min vakt. Är inte den vanliga växtvärken eller ligamenten. 8tidigare mf i v5-v6. Är nu i v10..

• beso
    hanna8911 skrev 2018-01-31 22:24:32 följande:

Jag var i v7+3 med! Då mätte min lilla 11,5 mm så det låter kanske rimligt med 7+0 då?:)

Min va ca 13mm i v 7+3. Skumt..kanske min e äldre än dom sa?
  • beso
    kimflower skrev 2018-02-01 10:16:38 följande:

Hej!

Jag hittade denna tråd precis!

Jag är 19 år och gravid med mitt första barn i v9+2. Är beräknad 4/9. Har fått se lilla krabaten och fått se hjärtat slå så fint.

Hej och stort Grattis! :) Hur mår Du då? Själv e ja v 9+4 och mår urk. Illamående o så trööööött!
  • beso
    kimflower skrev 2018-02-02 06:28:29 följande:

Stort grattis till dig med! :)

Jag har mått väldigt väldigt dåligt men tycker att det börjar avta men är dock alltid trött och utmattad. Att komma hem efter skolan är som att ha tränat maraton hela dagen haha.

Ja jag vet det är så jobbigt! Hoppas det går över snart! I tidigare graviditeter har jag börjat må bättre i v 15 med illamåendet iaf. Kanske kommer även tröttheten släppa runt den tiden. Kanske har man redan järnbrist o lågt blodtryck? Har du kollat det än? Jag ska be o få kolla den 5e när jag ska på ul o inskrivning.
  • beso
    Babyverkstaden2017 skrev 2018-02-02 12:56:03 följande:

Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå? 

Jag gjorde ul på mamma Mia. Dom råkade boka mig för tidigt. Egentligen är det från v8 där då dom inte gör vaginalt på Söder iaf. Annars har jag gjort vul på globen gyn och oktavia kliniken på Rosenlund. Graviditet kan ses tidigt men ett foster kanske inte ses förarens i v 6-8
Svar på tråden BF September 2018