Inlägg från: beso |Visa alla inlägg
  • beso

BF September 2018

Tokmamma skrev 2018-02-02 22:00:32 följande:

Igår klev jag in i vecka 7. Vågar man börja hoppas att detta ska gå vägen?

Va kul! :) Hur va din historik? Haft mf förut? För varje v minskar ju risken iaf! :) Kan inte procenten..verkar stå olika på olika ställen.. Har du sett på vul än? :)
  • beso

Efter 8mf i v5-6 senaste 2 åren har jag nu lyckats komma till v 10 snart v11 (9+5)! :)

Kände just livmodern som en apelsinstor bula! :) Kände då att allt nog växt som det ska iaf! :) På måndag e det ul och inskrivning! Nervöst! Illamåendet kommer o går men tröttheten består! Orolig så klart o det känns overkligt på nåt sätt..beror nog mkt på missfallen. Tar trombyl för att inte små blodproppar ska kunna bildas i moderkakan och orsaka mf. Har tidigare fått progesteron/lutinus oxå men det gjorde bara att det höll kvar senaste missfallet utan att blöda ut efter att det slutat utvecklas. Tänk när man vågar lita på att allt är bra o att det ska stanna! :) Att få planera drömma och skaffa små kläder o prylar! :) Vad roligt det ska bli om nu allt går väl! :)

• beso
    Solymar skrev 2018-02-03 08:40:10 följande:

Som med det mesta är det individuellt, hematom uppkommer av olika orsaker, sitter på olika ställen, är av olika storlek, det kan blöda ut eller tas upp av kroppen. Även läkarna kan ge olika råd, i de fall det behövs göras något. Så vi gör nog bäst i att inte jämföra och försöka lita på läkaren trots allt.

Jag googlade lite på vätska i livmodern. Kanske inte lugnar direkt men av det lilla jag hittade i trådar så verkade fostret må bra iaf.
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-02-04 11:32:45 följande:

En till här. Har en son född 08 och dottern född 12. Fick väl egentligen ingen tid för mig själv mellan skolan och vuxenlivet då sonen föddes 4 mån efter jag tog studenten. Då sonen blir 10 och dottern 6år i år så känner jag mer och mer att vad tusan har vi/jag gjort?! Jag är helt slut innan graviditeten pga jobb, aktiviteter etc.... Vill dessutom hitta på massor med barnen nu när dom är i den åldern! Detta är dessutom första sommaren dom får sommarlov! Känns som att jag ångrar mig lite grann? Jag kommer inte orka och jag vill njuta av mina barn jag redan har, fullt ut. Det förtjänar dom. Två stycken är perfekt.... För mig.

Barnen vill ha ett lillasyskon, har dom sagt. Och detta barn är med The one, han jag ska gifta mig med juli - 19. Barnen tidigare är från ett annat förhållande.... Så det är klart det känns i hjärtat att VI ska få något gemensamt som är hälften han och hälften mig.... Spännande och se hur denna individ ser ut. Första gången jag är sambo dessutom hehe... Hela upplevelsen att dela graviditeten etc med någon, det är första gången. Men känns ändå som att "varför gav jag mig in på det här?"

Förstår er! Mina e födda 02- 10- 13-. Är ensam med de två yngsta och nu oplanerat gravid efter att sambon o jag gjort slut o han flyttat ut. Men efter att fått många mf o försökt få ett till barn så kändes det helt fel att ta bort något jag bett om i flera år. Ironiskt nog efter 8mf så ville ödet att just denna lilla bebis skulle få stanna kvar iaf så här långt, nu när jag är ensam! ;) Tack livet! ;D
  • beso
    Mimipig skrev 2018-02-04 09:24:08 följande:

Ja, fostret lever ju i sin egen bubbla. Vad jag förstår kan blödningen dra med sig fostret ut om det vill sig illa, men jag blöder ju inte. Så så länge jag inte blöder försöker jag känna mig lugn. Ska på nytt ul 14/2.

Hmm jaha hoppas vätskan kan tillbaka bildas bara. Läste om nån där den hade försvunnit på sen.
  • beso

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

• beso

Hej mammor. 10+2 och ultraljud o inskrivning gick bra igår. Bebben såg nu verkligen ut som en bebbe och var VILD! :0 ;D Armar o ben vevades runt o det sprattlades för fulla muggar. Den ställde sig på huvet flera gånger o hade sig så hon hade svårt o mäta t.om..lyckades bara mäta en gång av två. Sen när det var dags att ta kort vände h*n ryggen åt o ville inte va med! Jahopp!

Såg framför min 4åring o sjuåring som brukar stöka o stå på huvet i soffan..nu alltså en till som redan håller på inne i magen! ;) Har hela tiden tänkt att det är en tjej..men när jag såg energinivån igår påminde den starkt om mina söner som e betydligt vildare än tjejen..

Järnvärdet och sockret var bra liksom blodtrycket. Tröttheten jag lider av så hon beror på graviditetshormoner men bör gå över om inte allt för många veckor. Höll på somna i väntrummet o när hon ropade upp mig blev jag yr o tog ett snedsteg framför alla där..pinsamt!

Igår kväll blev yrsel värre o rummet snurrade för några sekunder trots att jag låg ner..nu på morgonen är jag fortfarande yr. Blir orolig. Undrar om det är normalt eller om jag fått kristallkula som jag haft förut!? :( Någon annan som är yr eller vet nåt om detta?

• beso
    Smka skrev 2018-02-06 17:27:48 följande:

Åh mysigt. Jag skall göra il om ca 1,5 vecka. Kommer då vara i 10+4 så då kan jag förvänta mig att se lite mer än bara en "klump" då =)

Ja absolut! Det är en riktig bebis man Ser! Så häftigt! :D Lycka till! Kanske får du kort! :)
  • beso
    Eleonoratösen skrev 2018-02-05 22:12:54 följande:

Hur har det gått?! Fick du någon som följde med?! Tänkt på dig idag!

Tack va gullig du e! :) Gick ju så bra det bara kunde hihi! :)
  • beso
    Mimipig skrev 2018-02-07 16:50:10 följande:

Glöm allt jag sa. Idag mår jag plötsligt illa och allmänt uschligt. Har fått mensvärkskänslor senaste två dagarna. Och svamp. Känner mig svullen och uppblåst. Och trött. Men - vi har kämpat så länge att jag inte ska klaga - jag tar med glädje alltihop bara det blir ett frisk barn av det här...

Hehe Grattis då! ;) Eller vad man ska säga!? ;) Försöker själv påminna mig om att det är 'bra! :D haha
Svar på tråden BF September 2018