BF September 2018
Så härligt att få gå på RUL! Grattis till alla er! Jag ska iväg om två veckor imorgon. Känns som en evighet, men längtar ihjäl mig <3
Så härligt att få gå på RUL! Grattis till alla er! Jag ska iväg om två veckor imorgon. Känns som en evighet, men längtar ihjäl mig <3
Okej. Jag har varit jätte dålig på att ta mina järntabletter hela graviditeten trots dåliga värden redan vid inskrivningen. Dels har jag glömt bort dem men sen mår jag verkligen jätte dåligt av dem. Därför tänkte jag om det fanns andra alternativ att prova, om de kanske inte påverkade måendet så mycket. Så trist att behöva må dåligt av järntabletter när jag mår prima i graviditeten i övrigt.
Är det någon som kommer att köpa syskonvagn? Har kikat runt lite och de enda vagnarna jag hittar där man kan ha barnen vända emot och från sig är Bugaboo donkey och Emmaljunga double viking. Dock vet jag inte om det finns fler som jag inte har hittat? Bugaboo är ju smidigt då man kan ha i monoläge, dock är den dyr och sittdelen är inte jättestor. Har ni tips? :)
Tack snälla alla för svar!
Saken är den att Bugaboo Donkey är till en början singelvagn som sedan kan göras till syskon. Men tack för alla svar ska fundera vidare på det!
Vi har börjat att tömma arbetsrummet/gästrummet för att det ska bli barnrum. Vi har tänkt ha ett sovrum och ett lekrum. Vi kommer ha två pojkar med 2,5års mellanrum. Hur tänker ni kring att dela rum när man egentligen har möjlighet att de ska få varsitt? Bra eller dålig idé?
Jag är rätt så liberal när det gäller alkohol under graviditeten men jag är inte så sugen på alkohol alls iofs. Men jag har smakat på min sambos vin vid middagar och drack 2cm champagne när min pappa fyllde 60 häromdagen. Jag tror att råden är lite överdrivna.
Amningskudde?!
Är det någon här som använt sig av en amningskudde och kan säga vad ni tycker, ge råd, tips.
Jag har inte haft det till mina två stora barn uran pallat upp med små kuddar, funkade men jag upplevde det som bengligt vissa gånger och funderar nu på att införskaffa en amningskudde istället.
Alla tips och tankar mottages tacksamt!
Usch hörrni, en jättepinsamt och jobbig fråga. Har någon haft hemorrojder under sin graviditet eller annars också för den delen? Jag var magsjuk för typ tre veckor sedan och har sedan dess varit dålig i magen. För typ 7-10 dagar sedan fick jag besvär med att det sved jättemycket där bak efter att jag varit på toa, fick också typ slem i trosorna och på toalettpappret när jag kissade utan att jag märkte det. Tänkte att det berodde på att jag var så dålig i magen och fick torka mig mycket. Men börjar fundera på om det är hemorrojder. Är så ledsen. Vad behandlar man med?
Förstår inte det pinsamma. Hemorrojder är jättevanlogt och något typ de flesta får mer eller mindre av. 1177 är jättebra för att få hjälp till egenvård. Finns salva och sippar man kan använda. Finns receptfritt att köpa på apotek men är kylvara så du får fråga personalen. Den heter xyloproct.
Vi har inte köpt något. Dock har vi ett barn sedan innan så det mesta har vi ju (någonstans på vinden) och fattas det något så går det ju att köpa när barnet är fött. Så det är väl mest blöjor och bröstvårtssalva som mest känns som ett måste. Och klart att det är kul att köpa några nya bebisplagg. Men är ju ett tag kvar också =)
Men någon form av sjal/sele vill jag gärna ha som är anpassade för mindre barn, den vi har kan man tidigast börja använda från 4mån om man som jag får stora barn. Är det någon som har något tips? Trikåsjal verkar ju väldigt smidig men vad jag förstått så är användnibgstiden rätt kort. Storebror vägde 4,6kg när han kom och om lillebror är lika stor så är han ju nästan för tung redan som nyfödd om jag förstått det rätt.