BF September 2018
Jag vill verkligen inte bli igångsatt så det känns jättejobbigt faktiskt. Men jag får väl försöka förlika mig med tanken här under dagen och försöka att inte stressa upp mig så mycket. Hoppas din bebbe vill titta ut snart!
Jag vill verkligen inte bli igångsatt så det känns jättejobbigt faktiskt. Men jag får väl försöka förlika mig med tanken här under dagen och försöka att inte stressa upp mig så mycket. Hoppas din bebbe vill titta ut snart!
Ni som fått barn... Det här med vikten. Hur har det gått för er?
Jag hade en inskrivningsvikt hos bm på 79kg, idag... 9 dagar efter förlossningen väger jag 81kg. Dock väger jag ca 73kg i normaltillstånd, inskrivningsvikten var så mycket pga mycket ätande för att lindra illamåendet. Så jag har 8kg kvar att gå ner. Jag var normalbyggd och tränad innan. Målet är långt kvar känns de som!
Ni som har flera barn, när föddes dem? Min dotter föddes i vecka 40+5, men värkarna startade i 40+3. Är i vecka 41+0 idag och inga tecken på att förlossningen skulle starta. Är så jäkla surt, framför allt eftersom jag mår mycket sämre denna graviditeten och att jag inte kan vila någonting med tanke på min dotter. Trodde verkligen att jag skulle föda tidigare med andra barnet.
Är det bara jag kvar som har min bebis kvar i magen? Är på bf + 12 idag och fått tid för igångsättning på fredag...
Nix....bf+14 idag. Väntar på att de ska ringa för tid för igångsättning imorgon,men de ringer ju aldrig. Är så frustrerad just nu. Startade en tråd om detta igår:(
Vi har ringt igår och idag och de säger att vi hör av oss sen eftermiddag om tid imorgon. Jag har tappat förtroendet för dom med det här velandet så i skrivande stund ringer min sambo till andra förlossningar och kollar om det finns möjlighet att få komma dit ist. Jag förstår inte hur dom med mig som har sån förlossningsrädsla kan dra ut på det såhär. Det står i alla papper om det så det borde man ta hänsyn till tycker jag. Har väntat tillräckligt länge nu anser jag!!
Mrn du hade en bestämd tid eller?
Jag har fått tid imorgon kl 8. Men först hade dom missuppfattat och bokade in mig 14.15 för enbart kontroll. Precis innan de skulle lägga på så sa hon"det var kontroll och inte induktion eller?" O jag bara: -nä, jag ska sättas igång imorgon va håller ni på med?
"Oj,du verkar vara på fel lista här."Jag höll på att gå i taket och blev skogstokig i telefonen. Sen strök hon mig från den första listan och satte upp mig på rätt...herregud tänkte jag bara börjar nästan bli komiskt det här.
Men men nu e det dags iaf, äntligen!!:)
Kämpa på! Innan helgen är slut så är bebis här!
Jag saknar magen massor så se till att njuta av den de här sista dagarna <3
Kämpa på! Innan helgen är slut så är bebis här!
Jag saknar magen massor så se till att njuta av den de här sista dagarna <3
Igår kom vår dotter, dagen innan planerad igångsättning. Första gången jag födde vaginalt då första barnet kom via snitt. Är glad för det för annars hade det inte blivit några fler barn. Tyckte förlossningen var vidrig rent utsagt. Tog lång tid, var smärtsam och tyckte själva krystningen var det värsta. Var sååååå trött och det tog så lång tid, gjorde så ont när hon kom ut. Men är glad att hon är här nu!
Hörrni, hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen? Jag födde för tre dagar sedan. Hade sjukt ont första dygnet men igår hade jag inte så farligt ont. Kunde kissa helt okej. Men idag får jag jätteont efter att jag har kissat. Sitter i ett tag efteråt och sedan försvinner det. Provade dock att göra isvindar efter tips från förlossningen. Helt underbart!
Ska såklart stå isbindor...
Hej.
Har mensen kommit tillbaka för er? Själv har mensen inte kommit tillbaka efter förlossningen. Och det är snart tre månader! Känner mig så orolig. Kan det bero stress?