Nostalgity skrev 2018-08-07 23:13:38 följande:
Är det någon av er som packat väskan än?
När hade ni tänkt göra det?
Jag har inte ens tänkt tanken på det förän idag...
Dottern föddes i 37+6, så det är 21 dagar kvar ifall han är lika tidig som hon...
Går in i vecka 36 på torsdag. Tänkte ta fram en väska och lägga ner sådant som inte används, nästa vecka... Som mjukisbyxor, amningslinne, tjocktröja med dragkedja, amningsinlägg, amningsnapp, hårtoffsar, vattenflaska, foppatofflorna, strumpor. Bodys och byxor (stl 50 och 56) samt strumpor, en tunn filt samt en lite tjockare (tjockare till hemresan i babyskyddet) ifall de är ruggväder.
Och till sambon lägger vi ner underkläder och en tshirt, så länge.
Laddare, hygienartiklar och ev. Något sött att äta efteråt... Är sådant vi lägger ner när det är dags att åka!
Ja packade väskan hyfsad färdig häromdagen. Har barnvakt i helgen och skall iväg till annan stad (gå på konsert får se hur det går) så tänkte iaf ta med förlossninhsvästan som säkerhet utifall att. Det är ca en månad kvar för mig nu och jag tror verkligen inte att det sätter igång än men man vet ju aldrig. Har nog packad i princip samma, fötlossningsgodiset är dock kvar. Kommer ihåg att jag var så sjukt hungrig efter att nästan inte fått i mig något på 24h så det var en räddare i nöden när vi kom till BB mitt i natten haha.