BF September 2018
Varning för gnälligt inlägg men måste få beklaga mig. Är idag i v 36+4. Har haft förvärkar som alltså gör ont i typ två veckor. Senast veckan har varit värst. Känns som riktig jävlig mensvärk och har mycket ont i ländryggen. På dagen går det hyfsat att hantera men på natten kan jag inte somna om pga smärta. Värkar kommer och blir längre och intensivare under ca 3-5 h för att sedan bara avta. Värst har det varit i natt. Höll på mellan 23-04. Var nästan säker på att förlossningen var på g ett tag och började planera hur vi skulle göra med sonen. Somnade en timme innan sonen väckte mig och har nu sjukskriver mig från jobbet. Jag hade liknande besvär under förra graviditeten men födde då inte förren v 42+0. Då var jag helt slut hade vänt upp och ner på dagar/nätter men upplevde inte att någon tog mig på allvar.
Oro inför detta (+mycket stark oro att få ett väldigt stort barn då sonen var stor) tog jag upp under inskrivningssamtalet. BM lugnade mig då och sa att jag skulle få hjälp på diverse sätt. Jag blev lugnad och kände att jag blev lyssnad på. Nu upprepar sig allt som förra gången. Läkaren tycker inte jag skall få någon tillväxtbedömning eller sättas igång på bf då jag har lågt bmi och glukosbelastningen var bra. Jag har tagit upp besvär med förvärkar men bm säger jag ska ringa förlossningen och förlossningen säger att jag ska duscha varmt och ta Alvedon (vilket jag såklart redan gjort). För bebisens skull väntar jag gärna någon vecka med att föda men jag får panik när jag tänker på att det kanske kommer vara såhär i 5,5 vecka till om jag går över. Speciellt med en 2,5 åring som jag inte riktigt orkar med nu. Vill inte åsidosätta honom allt för länge. Det här med att skaffa syskon börjar mer och mer kännas som en dum idé.
Vet att vi är många som kämpar med förvärkar. Ska sägas också att jag vet att jag har låg smärttröskel, men jag är verkligen inte den som söker vården förren jag verkligen behöver. Långt inlägg men svårt att sammanfatta.