• AndreaBD

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Var glad att hon bara stannade tre timmar då. Min styvdotter har varit här i tre dagar!  Hon har psykiska problem och vi får hjälpa henne med allt möjligt. Och vi blir alltid överraskade av vad som händer sedan. Hon skulle komma julafton egentligen, sortera lite kläder, som hon har dumpat hos oss (och som har varit i vägen i två, tre veckor nu). Det har hon inte gjort än. Hon ligger bara i sängen, gör inget, åker inte hem heller.

Men jag förstår ditt problem också förstås. Man får ju tyvärr försöka ha lite överseende med skitsnack och även med att de inte bryr sig ett bra tag och sedan hör av sig igen - när det gäller barn mellan 18 och 25 ungefär. Är de äldre så kan man förvänta sig mera vuxet beteende, tycker jag.

• AndreaBD
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-26 14:22:14 följande:
    Men gud! Ojoj. Jag har och har haft jättemycket överseende med skitsnack och hur hon vägrar prata med mig under samma tak osv. Hon tycker jag tagit över pappa, men ja såklart! Jag är gift med honom och såklart krävs en form av relation ihop liksom. För att bestå gifta. Samtidigt tycker jag inte att det är ok som sextonåring att bete sig såhär ändå. Jag kände tillslut att jag orkar inte ha drama varannan vecka heller så om HON VÄLJER, inte jag, att ta en paus från oss som hon sa, då får vi som FAKTISKT VILL OCH VÄLJER att bo tillsammans ta de utrymmen som finns. Varför ska det barn som BOR HÄR bo med oss medan hon har det varmt rymligt och bekvämt hos mamman?! Finns inget rim och reson i det! Ska vi bli elaka på riktigt???! Mot vår lilla. Ett stort rum där uppe men vi tvingar henne till vårt rum! Vilken reson? Vi kan väl inte vara elaka föräldrar, sen skiter jag i hur det låter Ursprungligt barn eller inte, fakta består, vårt barn betyder lika mycket som alla andra! Faktum. Är det lillasysters problem att storasyster råkat komma först och har skilda föräldrar?? Ska då hon inte få ha rätten till sina föräldrar!? Hon är mindre värd? Fattar bara inte hur dessa anti styvmammor anhängare tänker!!
    Men jag har inte sagt något om att du INTE har tagit hänsyn. Om du har gjort det, då duger det säkert. Jag har ju i princip bara sagt att jag förstår.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!