Depression?
Hej,
Jag är i vecka 15 (14+6) och mår också dåligt.. Orkar inte gå till jobbet, orkar inte vara med på sociala tillställningar.. Ibland orkar jag inte ens prata med min sambo. Känns som att all energi är som bortblåst.
Vet inte om det är hormoner, dåliga järmvärden eller depression som spökar. Har varit deprimerad och haft ångest i 13 år och har, i omgångar, ätit tabletter mot detta - så antagligen är det det som är orsaken. Jag har medicin hemma men vågar inte äta dem då jag är rädd att skada barnet. Vid inslrivningssamtalet tog jag upp detta men jag kände inte att det togs på allvar. Jag vill kontakta vården - men jag orkar inte! Är även lite rädd för att de ska avfärda det hela genom att skylla på hormoner.
Det enda tipset jag har till dig är att kontakta vården, men som du ser så är det inget jag själv efterlever..
Jag känner själv tröst i att höra/läsa att man inte är ensam (även om det såklart är tråkigt att se att kvinnor mår dåligt..).
Jag vill ge dig en stor eloge som orkar hålla uppe så pass mycket som du gör! Jag har det relativt ?lätt? då jag inte har några barn att ta hand om och därmed får ligga i soffan i fred.
Kämpa på! Vi fixar detta! Och.. det kommer gå över - det är jag alldeles säker på!