Anonym (Ts) skrev 2017-12-28 09:49:36 följande:
Det är städjobb jag har nu. Jag vet inte vad jag skulle vilja plugga... Grejen är att jag gärna vill ha ett meningsfullt jobb också. Alltså om jag börjar plugga, vill inte riktigt plugga till något som känns meningslöst eller tråkigt då det ju blir något jag kanske kommer hålla på med i hela mitt liv. Det blir också svårare att plugga till något man är oengagerad av. Jag vill ju inte sitta ensam i ett lager hela mitt liv pga att jag har social ångest heller utan tänker att jag kanske kan komm över det lite.
Det är ju en vettig inställning du har iaf. :) Jag har som sagt också social ångest, och provade på ett par lagerjobb, och var brevbärare i min ungdoms dar.
Mitt första riktiga jobb var dock som kundvärd, där det var mitt ansvar att ta hand om de besökare som kom till företaget och visa dem runt och svara på frågor mm. Det var ett tvärkast och ett väldigt medvetet val från min sida, för det tvingade mig att öva upp det där med att våga prata med främlingar. Har jobbat inom service på olika ställen i många år, allt från butik till telefonsupport, och det har gjort mig väldigt gott tror jag.
Idag är jag dock lite mätt på det, och jobbar därför i lite mer backoffice-miljö där jag får lite mer egentid. :)
Så om du vill ha en utmaning, sök som receptionist eller liknande där du inte är konstant bombarderad med kundkontakt, men där du måste hantera det en del ändå. De jobben kräver oftast ingen utbildning utan bara att du är hel, ren, trevlig, och vill göra rätt för dig i arbetet.