• bailandooo

Ska man sätta vita citattecken för att komma förbi urkund för säkerhetsskull?

Jag ska snart lämna in en inlämningsuppgift. Och jag vill ju inte direkt att en enda sak/meningsstycke skall råka fastna i urkund. Därför undrar jag:
    Ska man sätta vita citattecken för att komma förbi urkund för säkerhetsskull?
    Någon som är insatt?

• Svar på tråden Ska man sätta vita citattecken för att komma förbi urkund för säkerhetsskull?
  • Carambolan

Nej. Låt bli att plagiera bara så klarar du dig fint. Arbeten bör inte ha 0% träff, det viktiga är att ange källa på de ställen där du citerar eller refererar.

• Griseknoen35

För det första, din lärare känner till de där knepen och får du 0% träff i urkund är det vita citattecken det första din lärare kollar efter. De är inte dumma, utan oftast är de som sitter som lärare på universiteten högutbildade och har själva studerat precis som du och därav känner till de flesta fusk studenter tar till. Chansen att du kommer undan med plagiat på vita citattecken är liten. Kommer du undan med det så har du en dålig lärare. Referera på ett korrekt sett så blir det inte plagiat. Några procent får man alltid i urkund, det är inget konstigt. 

• Kjell2
    Carambolan skrev 2017-12-28 10:04:25 följande:

Nej. Låt bli att plagiera bara så klarar du dig fint. Arbeten bör inte ha 0% träff, det viktiga är att ange källa på de ställen där du citerar eller refererar.

Citera och ange källa så är det lungt.

Citering utan källa kommer läraren slå ner på.
Svar på tråden Ska man sätta vita citattecken för att komma förbi urkund för säkerhetsskull?