Inlägg från: Jinnna |Visa alla inlägg
  • Jinnna

Hur hantera hatisk tonårstjej

Hur ska jag hantera min tidvis hatiska tonårstjej som så fort jag inte gör som hon vill kallar mig elak, säger att hon haft en fruktansvärd uppväxt eftersom jag misshandlat henne psykiskt, att jag bara tänker på mig själv och aldrig borde ha fått barn? Jag anser själv att jag är en ganska ordinär ensam mamma, ingen stjärnförälder, men jag försöker göra mitt bästa. Dricker inte alkohol, drar inte hem karlar, skjutsar ungarna till olika aktiviteter, hämtar så de inte ska behöva åka buss sena kvällar etc. Jobbar heltid, så orken att ge uppmärksamhet kanske inte är den bästa alltid... Är detta en frigörelse process? Blir så jäkla ledsen och arg också.

• Svar på tråden Hur hantera hatisk tonårstjej
  • Jinnna

Tack, hur hanterar jag när jag frågar om psykisk misshandel och hon (som jag tycker) börjar ljuga om att jag aldrig bryr mig eller ställer upp?

• Jinnna

Tack, jag ska försöka allt jag kan och orkar. Fler tips mottages tacksamt

• Jinnna

Tack alla ni kloka för era svar, det har räddat min dag.
    Kan man misshandla psykiskt utan att förstå det?
    Jag är så rädd att jag gjort något fel.
    Söker ofta kontakt men blir avvisad, får knappt krama

• Jinnna

Tycker detta är en mycket trångsynt värdering av alla de singelmammor som finns och som kämpar hårt. Den som skrivit detta verkar okunnig och sakna erfarenhet av barn/tonåringar. Tror inte att många föräldrar överlåter åt samhället att uppfostra barnen, däremot är de flesta singelföräldrar tvungna att arbeta heltid, har lång restid till och från arbetet och sen ska de ta hand om barnen och ALLT hushållsarbete vilket gör att det blir för lite tid ibland med barnen, hur gärna man än vill.
    Anser detta är en mycket ensidigt utpekande som jag inte känner att jag kan ta åt mig i alla fall!

Svar på tråden Hur hantera hatisk tonårstjej