RMC Malmö
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Vi skickade egenremiss i oktober-november (minns inte riktigt för det vart några turer fram och tillbaka med vissa grejjer), lämnade blodprover och fick första undersökningstiden i februari tror jag, tog lite där, sedan någon månads väntetid på behandling! Tycker personalen har varit superbra :)
Nej vi har inte betalt något själva. Det betyder att mn skickar remissen själv. Tror de har info om det på sin hemsida.. :)! Ja, här är det: vard.skane.se/skanes-universitetssjukhus-sus/mottagningar-och-avdelningar/reproduktionsmedicinskt-centrum-malmo/
Vår remiss kom in 11/10 och vi var på första besök 20/11. De sa först att under hösten var väntetiden ca två månader, aldrig mer än tre som ju är vårdgarantin, men vi lyckades få en tid från en avbokning.
Vår gynekolog skickade in remissen efter vår utredning och vi kunde se på 1177 när den kommit in. RMC Malmö är superbra på att uppdatera all kontakt man har med dem på 1177, även telefonkontakt.
Hej!
Jag följs gärna åt :) Vi har gjort fertilitetsutredning på en privat klinik, där man inte hittat något fel på någon av oss. Remiss skickades till rmc i Malmö i mitten av december, och vi har precis fått tid 18/1 för det första informationsmötet.
Hur har det gått för dig?
Jag ska påbörja dubbelkur av Letrozol på torsdag och ev. ta en Ovitrellespruta. Remiss till rmc skickas i början av mars troligtvis.
Har ni några erfarenheter om när man ska ta Ovitrelle vid Letrozolbehandling? Var på kontroll idag och hade två stora blåsor och min läkare sa att jag ska ta sprutan vid omslag.
Har hört att man ska ta sprutan för att FÅ omslag så jag är lite förvirrad.
Hej, är det någon kvar i den här tråden?
Min läkare har precis skickat en remiss till RMC då jag och min sambo är oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i två år. Vet ni hur lång väntetid det är till RMC? Min läkare sa att vi kanske hinner med en informationsträff med läkare där men vi lär inte hinna få någon behandling innan sommaren, suck!!!
Har redan ringt och de har fått remissen så brevet kommer nog snart. Utredingen är redan klar. Äter letrozol nu fram till ivf så hoppas på att det inte ska behövas ivf.
Lycka till, uppdatera gärna om hur infomötet gick till.